Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Let installation af ePay betalingsmodul gennem Magento Connect

epay_tk
Sr. Member

Total Posts:  81
Aalborg

Goddag

Jeg vil blot oplyse at vi hos ePay nu har released et ePay betalingsmodul, der kan installeres gennem Magento Connect.

PÃ¥ siden http://www.magentoguiden.dk findes en guide til hvordan dette modul installeres automatisk inde fra Magento administrationen.

Modulet er også at finde på siden http://www.magentocommerce.com/magento-connect under Payment gateways.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen
ePay | Dit Online Betalingssystem
http://www.epay.dk

Image Attachments
magento_connect.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Anders
Member

Total Posts:  58
Århus C

Hej Thomas

Installation af dit modul via Connect giver en fejl på både front- og backend:

Fatal error: Class ‘Mage_Epay_Model_Mysql4_Setup’ not found in /home/www/domaenenavn.dk/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php on line 121

Magento Community
Magento Community

Muller
Jr. Member

Total Posts:  18

Hej Thomas

Det ser ud til at virker - næsten som det skal.  Jeg oplever dog at efter en gennemført (test)betaling, sÃ¥ ender Magento med at vise en fejlside istedet for at fortsætte til siden “Vi har modtaget din ordre.”

Kan du give en forklaring til hvad som sker - når pop-up betalingsvinduet - lukkes ned ??

Hilsen
Ulrik Müller

Installations-info: Magento v1.0.19870.1, MS Windows 2003, xampp(Apache, mysql)

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Hej Ulrik,

Hvad for en fejlside er det du ser? Kan du fremsende et screen-dump?

Er det en script fejl eller en magento side der siger “fejl - betaling ikke gennemført? (Sidste nævnte skulle ikke kunne fremkomme).

Hvis du også har nogle apache logs du kan fremsende vil det være super! grin

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Kan jeg få dig til at se om du har filen app\code\local\Mage\Epay\Model\Mysql4\setup.php liggende på dit system?

Måske du skal omdøbe den til at starte med et stort S.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

Anders
Member

Total Posts:  58
Århus C

Thomas K - ePay.dk - 31 May 2008 09:44 PM

Kan jeg få dig til at se om du har filen app\code\local\Mage\Epay\Model\Mysql4\setup.php liggende på dit system?

Måske du skal omdøbe den til at starte med et stort S.

Det virker. Tak for hjælpen.

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Til info er der lagt en ny udgave af ePay betalingsmodulet, der løser problemet med filen “setup.php” der skulle hedde “Setup.php” (For unix miljøer).

Modulet kan hentes via magento connect: magento-community/ePay

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

Kasper
Jr. Member

Total Posts:  29
Denmark

Hej Thomas,

Jeg kan heller ikke helt få modulet til at køre. Jeg kører linux (debian)

Jeg har hentet det via magento connect, og når jeg klikker på paymant methods, får jeg følgende fejl:

Warning: include(Mage/Epay/Model/System/Config/Source/Md5type.php[function.include]failed to open streamNo such file or directory  in /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/functions.php on line 44
Trace
:
#0 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/functions.php(44): mageCoreErrorHandler(2, 'include(Mage/Ep...', '/var/www/domæne...', 44, Array)
#1 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/functions.php(44): __autoload()
#2 [internal function]: __autoload('Mage_Epay_Model...')
#3 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/Model/Config.php(696): class_exists('Mage_Epay_Model...')
#4 /var/www/domæne.dk/app/Mage.php(294): Mage_Core_Model_Config->getModelInstance('epay/system_con...', Array)
#5 /var/www/domæne.dk/app/Mage.php(308): Mage::getModel('epay/system_con...', Array)
#6 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/System/Config/Form.php(258): Mage::getSingleton('epay/system_con...')
#7 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/System/Config/Form.php(171): Mage_Adminhtml_Block_System_Config_Form->initFields(Object(Varien_Data_Form_Element_Fieldset), Object(Mage_Core_Model_Config_Element), Object(Mage_Core_Model_Config_Element))
#8 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/System/Config/Edit.php(85): Mage_Adminhtml_Block_System_Config_Form->initForm()
#9 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Adminhtml/controllers/System/ConfigController.php(79): Mage_Adminhtml_Block_System_Config_Edit->initForm()
#10 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(342): Mage_Adminhtml_System_ConfigController->editAction()
#11 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Admin.php(148): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('edit')
#12 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(146): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Admin->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#13 /var/www/domæne.dk/app/Mage.php(427): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#14 /var/www/domæne.dk/index.php(40): Mage::run()
#15 {main}

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Hej

Her har vi vist et problem med upper- og lower case igen.

Jeg kan se at jeg pakkens foldere

app\code\local\Mage\Epay\Model\system

og

app\code\local\Mage\Epay\Model\system\config

I stedet skulle have heddet “System” og “Config” med foranstillede store bogstaver.

Kan du prøve det og se om det hjælper på problemet?

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

Kasper
Jr. Member

Denmark

Hey Thomas,

Perfekt det løste problemet. Jeg fik dog et par yderligere fejlmeddelelser, men det hjalp ogsÃ¥ at omdøbe disse yderligere filer…

Tak for hjælpen!

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Hej Kasper,

Kan jeg få dig til at skrive, hvilke foldere / filer det var galt med? Jeg tester og udvikler nemlig selv på et windows miljø, og oplever derfor ikke selv problemer med cases.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

Kasper
Jr. Member

Denmark

Hej Thomas,

Jeg omdøbte de 2 du nævnte plus,:
/app/code/local/Mage/Epay/Model/System/Config/Source/

og filen:
Windowstate.php

Jeg havde også problemer med epay og pci logoerne, så omdøbte også:
/skin/frontend/default/default/images/epay/

Jeg fÃ¥r dog stadig en fejlmeddelelse ved gennemført betaling… Ordren ser ummiddelbart ud til fint at blive gennemført, ordrebekræftelsen bliver sendt til kunde, og betalingen er tilgængelig i ePay administrationen.

NoticeUndefined index:  fraud  in /var/www/domæne.dk/app/code/local/Mage/Epay/controllers/StandardController.php on line 135
Trace
:
#0 /var/www/domæne.dk/app/code/local/Mage/Epay/controllers/StandardController.php(135): mageCoreErrorHandler(8, 'Undefined index...', '/var/www/domæne...', 135, Array)
#1 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(342): Mage_Epay_StandardController->successAction()
#2 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(159): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('success')
#3 /var/www/domæne.dk/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(146): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#4 /var/www/domæne.dk/app/Mage.php(427): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#5 /var/www/domæne.dk/index.php(40): Mage::run()
#6 {main}

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Fejlene omkring case og fraud er nu rettet, og en ny version 1.0.7 ligger tilgængelig til download på Magento Connect.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

Kasper
Jr. Member

Denmark

jeg kan ikke rigtig opdatere, magento connect angiver ikke at der er nogen opdatering tilgængelig og hvis copy/paster download keyen direkte ind vil da ikke opdatere med besked om at der ikke er nogen opdatering tilgængelig ....

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Hej Kasper,

Har du haft modulet installeret før? Kan du eventuelt prøve at fjerne det og installere det igen?

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

Kasper
Jr. Member

Denmark

Hej Thomas,

Jeg kan ikke slette eller geninstallere modulet i magento connect. Jeg ved ikke helt hvad der er gået galt men jeg har ingen muligheder i drop down boksen i magento connect. Se ved hæftet screenshot.

Kan du fortælle mig hvilke filer og mapper jeg skal slette/redigere for at fjerne modulet manuelt ?

Image Attachments
magento-connect-screenshot.gif

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2