Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Fungerar det att använda paypal

David_gbg
Member

Total Posts:  40

Letar ju som en tok efter betallösningar men det verkar ju som om folk håller på dem.

Det jag undrar är om det för mig som inte kan koda en betallösning själv kan använda paypal som betallösning.
Läste i någon annan tråd att det bara funkade med paypal i england och usa, vill gärna få det bekräftat isf.

Mvh David

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Total Posts:  328

Hei David,

Rettelse: PayPal fungerer. Har satt opp en Business avtale med PayPal uten problemer.

Magento Community
Magento Community

David_gbg
Member

Vilken typ av account har du satt upp?

Och hur fungerar checkoutprocessen? Måste t.ex. kunderna registrera sig för ett paypalkonto eller är det bara att fylla i adressuppgifter och kontoinformation?

Mvh David

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Total Posts:  328

Hos PayPal:  jeg har satt opp en helt vanlig Business Account.

Hvordan fungerer checkout prosessen:  du kan fra Magento Admin Panel velge om du vil at kunden skal betale med PayPal’s checkout (kunde mÃ¥ da ha PayPal konto), eller kun skal legge inn sine kredittkortdata.

Du setter dette opp slik:

Gå til Magneto Admin Panel, system, PayPal Accounts. Under Website Payments Pro (Express, Direct) legger du inn API User Name, API Password og API Signature (dette er opplysninger som du får generert hos PayPal.com, og som er unikt for deg som bruker).

Hvis du vil teste betalingsløsningen, uten at kreditkortet skal bli belastet, velger du i tillegg ‘Yes’ for Sandbox Flag.

DERETTER velger du Payment Methods i venstre meny.

Her velger du “PayPal Direct (Website Payments Pro)” dersom du ønsker at kunden skal legge inn sine kredittkortopplysninger direkte fra din web side (dette er nok den løsningen som vi først og fremst trenger her i Skandinavia).

Du velger “PayPal Express (Website Payments Pro)” dersom du ønsker at kunden skal betale via PayPal’s webside (kunden mÃ¥ da være registrert hos PayPal). Dette fører til at du fÃ¥r en egen “Check out with PayPal” knapp i handlekurven pÃ¥ web siden din.

Magento har laget en egen Screencast på oppsett mot PayPal, som jeg fant nyttig da jeg satte opp betalingsløsningen:

http://www.magentocommerce.com/media/screencasts/working-with-paypal/view

Lykke til!

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Paypal Website Payments Pro är ju bara för jänkare och kostar 30 $ i månaden? Sandbox fungerar dock för alla

Magento Community
Magento Community

David_gbg
Member

Roger - 30 May 2008 04:30 AM

Paypal Website Payments Pro är ju bara för jänkare och kostar 30 $ i månaden? Sandbox fungerar dock för alla

Och vad är skillnaden?

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Sandbox är gjort för testning

Edit: Fan va dött det är i det här forumet… Tror inte jag byter till Magento pÃ¥ ett tag…

Magento Community
Magento Community

David_gbg
Member

Jag vet det är så synd att det är så dött hade verkligen hoppats på att dra igång med magento ganska omgående.

Till topic igen ... så du menar att det inte går att använda paypal ännu för oss svenskar?!
Vill gärna klara ut detta sÃ¥ snart som möjligt dÃ¥ jag inte pallar att vänta mycket längre…

Ni som har sett till att bli admins borde ju ha lite kunskap och vara MYCKET bättre på att svara på enkla (för er som kan) frågor!
Det postas ju inte speciellt friskt här så det borde vara skitenkelt att hålla efter tycker jag.

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Nej! Dock så går Paypal Website Payments Standard för svenskar, men som jag har förstått det så finns det inte i Magento än.

Magento Community
Magento Community

David_gbg
Member

Jag hittade iof detta i en annan tråd (var en magento team member som postade) :

The accounts you reference are only Merchant Accounts, in order to accept payments on Magento you will need to have a Payment Gateway.

From the paypal end Magento supports:
Website Payments Standard
Website Payments Pro
Payflow Pro
Website Payments Pro (UK)

If you plan on using paypal to accept payments you will need to have one of these accounts. More information can be found here:
https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_home-merchant&nav;=2.0

Länk till tråden: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/1687/

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

DÃ¥ kan du köra Paypal Website standard payments med ett business konto frÃ¥n Sverige… Paypal vill ha 3.9% + $0.30 USD

https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?dispatch=5885d80a13c0db1f1ff80d546411d7f823b5265b6559fc2aae010bfb00cf3c64

Magento Community
Magento Community

David_gbg
Member

Låter ju åtminstone kanon wink

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community