|
Hos PayPal: jeg har satt opp en helt vanlig Business Account.
Hvordan fungerer checkout prosessen: du kan fra Magento Admin Panel velge om du vil at kunden skal betale med PayPal’s checkout (kunde må da ha PayPal konto), eller kun skal legge inn sine kredittkortdata.
Du setter dette opp slik:
Gå til Magneto Admin Panel, system, PayPal Accounts. Under Website Payments Pro (Express, Direct) legger du inn API User Name, API Password og API Signature (dette er opplysninger som du får generert hos PayPal.com, og som er unikt for deg som bruker).
Hvis du vil teste betalingsløsningen, uten at kreditkortet skal bli belastet, velger du i tillegg ‘Yes’ for Sandbox Flag.
DERETTER velger du Payment Methods i venstre meny.
Her velger du “PayPal Direct (Website Payments Pro)” dersom du ønsker at kunden skal legge inn sine kredittkortopplysninger direkte fra din web side (dette er nok den løsningen som vi først og fremst trenger her i Skandinavia).
Du velger “PayPal Express (Website Payments Pro)” dersom du ønsker at kunden skal betale via PayPal’s webside (kunden må da være registrert hos PayPal). Dette fører til at du får en egen “Check out with PayPal” knapp i handlekurven på web siden din.
Magento har laget en egen Screencast på oppsett mot PayPal, som jeg fant nyttig da jeg satte opp betalingsløsningen:
http://www.magentocommerce.com/media/screencasts/working-with-paypal/view
Lykke til!
|