Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Svensk moms och svensk anpassning - hur gör man? 

hcan
Jr. Member

Total Posts:  1

Är det nÃ¥gon som vet hur man gör för att visa köpinformationen enligt svenska regler? Dvs med texten “Varav moms xx%” under totalsumman. Precis som det stÃ¥r i wikin. http://www.magentocommerce.com/wiki/international_ecommerce_regulations/sweden-ecommerce-regulations.

Jag fÃ¥r inte ens till att momsen visas i fältet “Tax”, trots att jag provat alla möjliga inställningar. Antar att det bara är de omöjliga inställningarna som Ã¥terstÃ¥r......

Hur ligger det till med färdiga anpassningspaket att installera för Sverige? Jag har letat runt och hittat sådana paket för många länder, men för Sverige hittar jag inget. Det verkar över huvud taget vara dåligt med tillägg för svenska siter. Börjar fundera på om Magento kanske inte är rätt val för en svensk webbutik? Vad tror ni? Någon som har tips på andra program?

Tack,

-C

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top