Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Attributensets werken niet

m&nonline
Jr. Member

Total Posts:  11

Beste mede magento gebruikers,

Sinds vanmiddag heb ik een ‘clean’ installatie van Magento 1.4.0.1 gedaan. Dit deed ik omdat het op een of andere wijze niet meer mogelijk was om een product in alle volledigheid toe te voegen. (Lees: er waren maar een paar opties overgebleven om een product toe te voegen. Image tab/optie was verdwenen, evenals meta informatie en een hoop andere dingen.)

Nu heb ik na de verse installatie meteen gekeken of het nu wel weer kon, en het was inderdaad weer mogelijk.
Na de hele middag bezig te zijn geweest met pagina’s met tekst toe te voegen, kom ik er zojuist weer achter dat de opties weer verdwenen zijn! Toch kan ik me niet voorstellen dat dit zomaar verdwijnt en ik heb echt van alles proberen op te zoeken op internet evenals extensies verwijderd en cache ververst etc. en ik ben nu echt ten einde raad :(

Ik heb wat rond gekeken in de backend en nu zie ik wel dat zich een probleem voordoet bij de attributen, deze lijken namelijk te zijn ‘disabled’. Ik heb wat screens gemaakt zodat het wat duidelijker is smile

Is er iemand die mij opweg kan helpen of die misschien wel een oplossing heeft? Ik ben namelijk echt ten einde raad =/

Alvast bedankt.
Groeten,

Nick

Image Attachments
magento error screen2.pngmagento error screen1.png

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Op dit moment schiet me niets binnen waarmee ik echt kan helpen. Echter het stop-bord icoon bij de attributen wil alleen maar zeggen dat dat systeem attributen zijn en niet verwijderd kunnen worden.

- Wat gebeurt er als je dat nieuwe product opslaat en dan opnieuw opent om te bewerken?
- Heb je geprobeerd de cache te legen zowel via de admin als handmatig?

Magento Community
Magento Community

m&nonline
Jr. Member

Total Posts:  11

Hi Gui,

Bedankt voor je reactie. Ik kwam er inderdaad na wat extra speurwerk ook achter dat dat inderdaad de systeem attributen waren smile

- Als ik het product eerst opsla en vervolgens open om opnieuw te bewerken, zit ik nog steeds met dezelfde beperkingen, helaas.
- Ik heb zowel via mijn ftp account als via de admin de cache geleegd en ook dit mocht niet baten.

Sinds gister heb ik het probleem deels ‘opgelost’ door een schone installatie van versie 1.3.2.4 - Hierin hebben we tot op heden geen problemen gehad met het toevoegen van producten e.d.

Toch wel een erg vreemd verhaal. Ik heb het ook in verschillende browsers (IE/FF/Chrome) geprobeerd, omdat het aan zoveel dingen zou kunnen liggen..
Helaas ben ik er niet uitgekomen en heb ik het op een andere manier gedaan, anders komt die store nooit af!

Groeten,

Nick

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top