Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

.sql bestand

shop one
Jr. Member

Total Posts:  5

heey ik bn bezig met een webwinkel maken met magento maar nu bn ik alles aan uploaden dan hb ik een bestandje nodig .sql weten jullie waar ik die kan vinden en hoe die bestand heet?

mvg niresh (www.shopvoordeliger.nl)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Erik van Rijn
Member

Total Posts:  33

Volgens mij heb je geen .sql bestand nodig tijdens de installatie…

Maar vertel is iets meer over de melding want zo kan ik niet zeggen wat er fout / goed gaat…

Magento Community
Magento Community

shop one
Jr. Member

ik las het hier http://www.webwinkelblog.nl/magento/installeren-magento-installatie-handleiding/
en toen stond er
Klik in dit scherm op import (je vind dit bovenin 2e knop van rechts) vervolgens op bladeren en browse naar de map waar je de sample data hebt opgeslagen. Klik het .sql bstand aan en klik op OK. Als alles goed is gegaan zie je dit op het scherm: Import has been successfully finished, 1487 queries executed. Of iets dergelijks.

De sample data is nu geinstalleerd, je hoeft alleen nog maar de plaatjes op het einde toe te voegen aan de Magento installatie, maar hier komen we later op terug.

Magento Community
Magento Community

shop one
Jr. Member

Erik van Rijn - 23 February 2010 03:43 AM

Volgens mij heb je geen .sql bestand nodig tijdens de installatie…

Maar vertel is iets meer over de melding want zo kan ik niet zeggen wat er fout / goed gaat…

ik las het hier http://www.webwinkelblog.nl/magento/installeren-magento-installatie-handleiding/
en toen stond er
Klik in dit scherm op import (je vind dit bovenin 2e knop van rechts) vervolgens op bladeren en browse naar de map waar je de sample data hebt opgeslagen. Klik het .sql bstand aan en klik op OK. Als alles goed is gegaan zie je dit op het scherm: Import has been successfully finished, 1487 queries executed. Of iets dergelijks.

De sample data is nu geinstalleerd, je hoeft alleen nog maar de plaatjes op het einde toe te voegen aan de Magento installatie, maar hier komen we later op terug.

Magento Community
Magento Community

Erik van Rijn
Member

Total Posts:  33

Ow je wil de sample data hebben, in principe zijn dit voorbeeld artikelen en zijn dus niet persé nodig in je shop.

Je kan hem hier downloaden.
http://www.magentocommerce.com/downloads/assets/1.2.0/magento-sample-data-1.2.0.tar.gz

Magento Community
Magento Community

shop one
Jr. Member

Erik van Rijn - 23 February 2010 05:11 AM

Ow je wil de sample data hebben, in principe zijn dit voorbeeld artikelen en zijn dus niet persé nodig in je shop.

Je kan hem hier downloaden.
http://www.magentocommerce.com/downloads/assets/1.2.0/magento-sample-data-1.2.0.tar.gz

ik krijg een eror bij instalatie scherm wat moet ik doen
The following error has occurred:

The configuration files do not exist, or permission levels are not set.

Please perform the following actions:
cd /home/shop2729/domains/shopvoordeliger.nl/public_html/catalog/includes/
touch configure.php
chmod 706 configure.php
cd /home/shop2729/domains/shopvoordeliger.nl/public_html/catalog/admin/includes/
touch configure.php
chmod 706 configure.php

If chmod 706 does not work, please try chmod 777.

If you are running this installation procedure under a Microsoft Windows environment, try renaming the existing configuration file so a new file can be created.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top