Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Suomi - Magento - Suomi

vherra
Jr. Member

Total Posts:  8

Tässä topicissa voisi keskustella ja vääntää kättä, tiettyjen sanojen suomennoksista. Onko tag = tagi ja onko template = malli, pohja vai mallipohja? Näin pyrittäisiin saamaan mahdollisimman yhteneväinen suomennos.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Alpha
Jr. Member

Total Posts:  7

Tässä nyt ainakin muuta:

Account = Tili, asiakastili, tunnus, käyttäjätunnus? Itse ehkä suosisin tiliä.
Wishlist = Toivomuslista, toivelista?
Add to Cart = Lisää koriin, Lisää ostoskoriin?
Block = Laatikko?

Magento is a trademark of Irubin Consulting Inc. DBA Varien. Copyright © 2008 Irubin Consulting Inc.
Tarvitseeko edes suomentaa?

Magento Community
Magento Community

vherra
Jr. Member

Total Posts:  8

Mun äänet menisi näin:

Account = Tili , siellä varmaan kuitenkin tulee vastaan esim.Customer Account jolloin se olis sitten Asiakastili
Wishlist = Toivomuslista, toivelista? Toivomuslistaa olen käyttänyt omissa suomennoksissa, kun katoin, että joku muukin oli sitä aikaisemmin käyttänyt.
Add to Cart = Lisää ostoskoriin , tätä olen käyttänyt muutamassa kohdassa.
Block = Lohko , kerran tuli vastaan ja lohkoksi suomensin.

SKU = SKU?
template = malli, pohja vai mallipohja?
category = kategoria, luokka, ryhmä?

Tuon Magento tavaramerkin kohdalle varmaan pääosin tulee omat copyright merkinnät( Kait sen poistamine on muuten sallittua? ), joten ei sen suomennos mielestäni välttämätöntä ole.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top