Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Official Magento Swedish Translation (sv_SE)

Qlof
Jr. Member

Total Posts:  1

Är detta fortfarande aktivt? Översättningen för 1.3 verkar inte fungera pÃ¥ 1.4 men dÃ¥ jag är nybörjare med Magento sÃ¥ kan det vara jag som gör fel…

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Matteus80
Member

Total Posts:  37

#Qlof

Jag laddade ner http://www.magentocommerce.com/magento-connect/Icommerce+Modules/extension/399/magento-community-modules--swedish-sweden-language-pack och installerade via adminpanelen / magento connect.

Det funkar inte… men under app\locale\ hittade jag en massa csv-filer som innehöll svenska översättningar.
Jag kopierade dem till mappen app\locale\sv_SE
DÃ¥ visas sprÃ¥ket i min butik. Men det är verkligen inte översatt helt och hÃ¥llet…

Magento Community
Magento Community

nhoggard
Jr. Member

Total Posts:  2

Samma här.

Det stÃ¥r t.ex:  “Mitt konto Min önskelista My cart Checkout Log in”

Magento Community
Magento Community

Lemuren
Jr. Member

Total Posts:  8

Grejen med översättningen som finns är att den för det första inte är 100%, för det andra är den för 1.3, och inte den nyare versionen.

Därför blir det halvt översatt för dom som provar att installera det. Och Connect installerar det inte heller i rätt mapp, kanske var så i 1.3, vad vet jag. Men i 1.4 så installeras språket i fel mapp och måste flyttas.

Magento Community
Magento Community

rilesriles
Jr. Member

Jag har installerat magento 1.4 men får inte hittar inte på någon svesk översättning. Någon som kan tipsa?

Magento Community
Magento Community

geeox
Jr. Member

Total Posts:  3

Jag undrar till vilken specifik version som översättningen till svenska fungerar.

Jag tänker på just denna översättning som finns här ;

http://www.magentocommerce.com/translations/list/24

Jag har testat med version 1.4.1.1 och 1.3.2.4

Tex så blir menyn ;
Mitt konto Min önskelista My Cart Checkout Log In

Alltså både svenska och engelska.

Under länken ovan, sÃ¥ finns det en funktion som kallas \\\"Translation Method\\\” när man trycker pÃ¥ länken Inline, sÃ¥ fÃ¥r man upp en demoshop med, som jag tycker, ser ut som att de flesta översättningar listats korrekt.

Finns det fler versioner av översättningar? Hur har ni gjort för att få en så komplett översättning som möjligt?

Magento Community
Magento Community

pmg67
Jr. Member

Total Posts:  28
Sveg, Sweden

Lemuren - 03 August 2010 02:37 PM

Och Connect installerar det inte heller i rätt mapp, kanske var så i 1.3, vad vet jag. Men i 1.4 så installeras språket i fel mapp och måste flyttas.

I vilken mapp installeras det och till vilken mapp skall det flyttas?

Någon som har koll på om det är något komplettare språkpaket för Magento 1.4.1.1 på gång?

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Det är Icommerce som har ansvaret över översättingen till svenska, dom övertog det från Prestaworks (Joley) som fortfarande är administratörer här i svenska forumet men dom håller bara på med Prestashop så det är skruvat.

Och Icommerce verkar inte översätta direkt aktivt…

Jag aktiverade translate inline under Developer och översatte min egna installation.

Magento Community
Magento Community

Lemuren
Jr. Member

Total Posts:  8

Icommerce har översatt långt ifrån allt i aktuell magentoversion, och som jag förstår det så erbjuder dom endast översättningen till egna kunder. Har en polare som är kund hos dom, och för honom så är backend fortfarande på engelska.

Jag har kommit en bra bit i översättningen av 1.4 nu, kommer nog se om jag kan ladda upp den när jag är klar.

Magento Community
Magento Community

pmg67
Jr. Member

Total Posts:  28
Sveg, Sweden

Lemuren - 05 November 2010 01:55 AM

Jag har kommit en bra bit i översättningen av 1.4 nu, kommer nog se om jag kan ladda upp den när jag är klar.

Ok, om du kan ladda upp den vore det riktigt bra, när tror du att det kan vara klart och uppladdat? Kanske kan jag vara med och bidra till översättningen?

Magento Community
Magento Community

RoyFat
Jr. Member

Total Posts:  2

Icommerce har översatt långt ifrån allt i aktuell magentoversion, och som jag förstår det så erbjuder dom endast översättningen till egna kunder. Har en polare som är kund hos dom, och för honom så är backend fortfarande på engelska.

Jag vväntar.... Hur går det?

Magento Community
Magento Community

JonathanP
Jr. Member

Total Posts:  4

pmg67 - 07 November 2010 12:54 AM

Ok, om du kan ladda upp den vore det riktigt bra, när tror du att det kan vara klart och uppladdat? Kanske kan jag vara med och bidra till översättningen?

Jag hjälper också gärna till med översättningen om det behövs!

Magento Community
Magento Community

kabelkultur
Jr. Member

Total Posts:  5

Kommer denna översättningen att tillgängliggöras allmänheten nån gång, eller är det fortfarande bara att kavla upp ärmarna och börja skriva?

Magento Community
Magento Community

lukasbrisman
Jr. Member

Är också intresserad. Skall vi dela på slitgörat om ingen vill dela med sig?

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Hi all,

We’ve developed a hosted solution to make it easy to create a language pack for Magento. It will simplify the translation from language packages from English to your own locale language.

First you need to start uploading the master language (en_US) as CSV and then you can upload your own language packs as CSV. If strings are not translated, you can manually insert them afterwards. Ofcourse you can export them as CSV for use in Magento.

Although it’s similar to the solution Magento has been using, biggest difference is that it is easier to share details and to update language packs afterwards. Backwards compatible and available for free upon request.

Regards

Image Attachments
translation.PNG

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top