Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Official Magento Swedish Translation (sv_SE)

Qlof
Jr. Member

Total Posts:  1

Är detta fortfarande aktivt? Översättningen för 1.3 verkar inte fungera pÃ¥ 1.4 men dÃ¥ jag är nybörjare med Magento sÃ¥ kan det vara jag som gör fel…

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Matteus80
Member

Total Posts:  37

#Qlof

Jag laddade ner http://www.magentocommerce.com/magento-connect/Icommerce+Modules/extension/399/magento-community-modules--swedish-sweden-language-pack och installerade via adminpanelen / magento connect.

Det funkar inte… men under app\locale\ hittade jag en massa csv-filer som innehöll svenska översättningar.
Jag kopierade dem till mappen app\locale\sv_SE
DÃ¥ visas sprÃ¥ket i min butik. Men det är verkligen inte översatt helt och hÃ¥llet…

Magento Community
Magento Community

nhoggard
Jr. Member

Total Posts:  2

Samma här.

Det stÃ¥r t.ex:  “Mitt konto Min önskelista My cart Checkout Log in”

Magento Community
Magento Community

Lemuren
Jr. Member

Total Posts:  8

Grejen med översättningen som finns är att den för det första inte är 100%, för det andra är den för 1.3, och inte den nyare versionen.

Därför blir det halvt översatt för dom som provar att installera det. Och Connect installerar det inte heller i rätt mapp, kanske var så i 1.3, vad vet jag. Men i 1.4 så installeras språket i fel mapp och måste flyttas.

Magento Community
Magento Community

rilesriles
Jr. Member

Jag har installerat magento 1.4 men får inte hittar inte på någon svesk översättning. Någon som kan tipsa?

Magento Community
Magento Community