Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 7
Official Magento Swedish Translation (sv_SE)

RoyRubin
Enthusiast

Total Posts:  968
Los Angeles, CA

This is the official Swedish Translation thread (sv_SE). Please post all comments here.

To get started, please visit this blog post for an overview.

UPDATE: Please refer to a blog post with an update on the translation process.

File Attachments
sv_SE.zip  (File Size: 33KB - Downloads: 1523)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

benjaminATwebbutvecklarnaDOTse
Jr. Member

Total Posts:  23

checked out Mage_Adminhtml.csv

Magento Community
Magento Community

benjaminATwebbutvecklarnaDOTse
Jr. Member

Total Posts:  23

Jag har gjort ca 50% av filen jag checkade ut för att översätta (Mage_Adminhtml.csv). Är på gång, ni har ingen aning om hur lång den filen är.. skrämmande mycket att översätta men som sagt, jag är halvvägs. Detta är den i särklass största filen och det är översättningen till admin det handlar om.

Men det är ju fritt fram att checka ut andra filer!

Har haft lite mycket annat jobb så det går lite långsammare än jag planerade, men som sagt, det kommer.

Magento Community
Magento Community

Bender
Jr. Member

Total Posts:  11

Hej, efterlyser en sammanställning på vilka filer som är översatta och vilka som är kvar så man inte sitter och översätter i onödan, om detta går att se någonstans så meddela gärna var. Hur blir det med åäö??

//Bender

Magento Community
Magento Community

tob
Jr. Member

Total Posts:  3

Hej vänner av Magento!

Det är dags att styra upp den svenska översättningen av Magento.

Jag är ny i forumet och ganska ny med Magneto. Har kollat runt lite efter svensk översättning, men kan inte hitta någon version som är påbörjad eller ändrad.

Kan tänka mig att lägga tid på detta, och jag ser nog att man kör ett Google Code-projekt precis som exempelvis italienska översättningen av Magento har gjort.

Finns det folk som vill hjälpa till? Ni som har börjat översätta, har ni kommit nånstans - finns det filer online?

Som sagt, det är 1102 rader i Mage_Adminhtml.csv och ett antal hundra rader i resten att översätta så det är nog hög tid att börja nu om det ska finnas en översättning klar tills skarpa versionen av Magento kommer.

Magento Community
Magento Community

Bender
Jr. Member

Total Posts:  11

Jag tänkte testa en install av Magento så jag kan vara intresserad att hjälpa till om det inte är för svårt =)

Magento Community
Magento Community

BOBemil
Jr. Member

Total Posts:  4

Efter två nätter är jag klar med front-end översättningen.
Kan vara något som jag har missat men allt fungerar bra på min sida (http://www.welive.se/airsoftstore).
Jag var tvungen att ändra min kodning från utf-8 till ISO-639-1 för att få det fungera med åäö. Men då blev
dessa tecken på menyn lustiga istället. Så om någon vet vad felet är så skriv gärna vad! smile

Länk till översättningen

Magento Community
Magento Community

mikael.hultkvist
Jr. Member

Har du kollat vilken tecken kodning du har i databasen? Om du inte har ISO-639-1 i db:n också så kommer det inte funka. Men mitt tips är att försöka få det fungera med utf-8 efter som det är en mer utbrädd standart, annars kan saker och ting fucka rejält med javascript, AJAX, epostutskick och annat grejs.

Är tyvärr inte sÃ¥ dukigt pÃ¥ sÃ¥nt där med teckenkodning sÃ¥ att jag skulle kunna hjälpa dig att fÃ¥ det att funka med utf-8. Har själv haft mÃ¥nga sÃ¥dan problem men inte lyckats lösa dem tyvärr…

/Micke

Magento Community
Magento Community

P-M Nordkvist
Jr. Member

Total Posts:  5
Stockholm

Grymt bra jobb med översättningen. De skumma svenska tecknen har att göra med att du sparat filerna i ANSI istället för UTF-8. Jag har sparat om filerna i UTF-8-encodning och nu ser allt bra ut. I alla fall på min sida.

Vad tror du om det?

File Attachments
svensk_frontend_v2.zip  (File Size: 38KB - Downloads: 732)

Magento Community
Magento Community

tob
Jr. Member

Hej BOBemil, P-M och kompani!

Kanonjobb BOBemil!

Jag tog mig friheten att lägga upp projektet på Google Code
Svensk översättning på Google Code

Har börjat korrläsa filerna en första gång (se todo och todo.txt för förteckning) men kommer uppdatera kontinuerligt.

Är detta en bra början kanske?

Satte versionen till 0.01 alfa..

Magento Community
Magento Community

BOBemil
Jr. Member

Underbart, däför det såg lustigt ut på min sida!
Men tack så mycket för er beröm.

Få se om det finns någon som orkar översätta resten för jag är helt slut wink

Magento Community
Magento Community

tob
Jr. Member

FörstÃ¥r det. Jag kommer att börja med den stora 1400-raders “Mage_Adminhtml.csv” i nästa vecka. När den är översatt finns det inte sÃ¥ är det ju inte speciellt mycket kvar.

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Bra jobbat. Skönt att det kommer ut en svensk översättning!

Jag ska sätta mig in mer i detta de närmaste månaderna.

Kör med UTF så vi håller oss till det som alla andra använder.

Rent spontant måste vi se över termer.

Som t ex. “Kundvagn”. Termen “Varukorg” är mer allmän och utbredd i Sverige.

Har inte kollat igenom så mycket, men det är sådana smågrejjer man måste ha klart.

Magento Community
Magento Community

Mackarov
Jr. Member

Total Posts:  13
Sweden

Hallå på er!
Jag har några funderingar gällande översättning jag är själv .NET utvecklare så ha förståelse.
hittade den svenska mappen, men kopierade in filerna i US-mappen och fortsatte översättningen där.
Men vad innehåller .SVN mappen, vilken funktion fyller den. På inloggnings sidan kan jag inte få fram översättning fast jag har ändrat i filen
Mage_customer.csv. Övrig översättning funkar. vad är det som styr vad ? finns det någon pekning från template till rätt .csv eller.
Det visar sig att några .csv filer så är det dubbel fnuttar på engelskan och i andra filer inte?

MVH
Marcus

Magento Community
Magento Community

geeox
Jr. Member

Finns det fortfarande intresse att översätta och finns det någon som styr upp översättningen? Eller finns det någon som vill styra upp översättningen?

Magento Community
Magento Community

westlab
Jr. Member

Total Posts:  8

Är det någon struktur på översättningen? Finns det någon som håller i det? Annars tycker jag vi organiserar ihop detta och gör något av det!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 7