Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Official Magento Norwegian Translation (no_NO)

atrebla
Jr. Member

Total Posts:  6

Anybody knows when a working Norwegian locale is going to be available?
The one available on Magento Connect doesn’t work… :(

Thanks!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

porridgefactor
Jr. Member

Total Posts:  3

yeah, same here.  I am eager to get the norwegian working but the one in Magento Connect is all in English.

Magento Community
Magento Community

dexus
Jr. Member

Total Posts:  5

Well.. It seems that the norwegian translation is gone somehow.. it now stands at 0%.  I need norwegian, so I have started translating my own..

One question though.. When translating using inline translation, does the translated entries get stored in the “nb_no” locale .csv files?

Any help would be appreciated, and I will of course share my translation when it’s getting close to done..

Best regards,

Klaus, Norway.

Magento Community
Magento Community

vera
Jr. Member

Total Posts:  4

I have a zip file with some of the old transition files. I tried to update the Norwegian translation today, but it only deleted my existing translations.

I don’t remember where I downloaded this translation files, so I’m sorry I cant give the right persons some credit… but maybe this will help you get a compete translation up and running smile

File Attachments
nb_NO_modern_full_package.zip  (File Size: 116KB - Downloads: 700)

Magento Community
Magento Community

dexus
Jr. Member

Total Posts:  5

Thanks alot, vera! This really saved me alot of work.  It seems the Norwegian translation on Magento Connect has been reset to 0% and all the files are in English..  I have no idea what happened, but someone deleted the work that was already done. :-|

Magento Community
Magento Community

Stigks
Jr. Member

Total Posts:  14

Hei. Jeg er ny her. Har tidligere satt opp en netthandel i OSCommerce. Men den begynner å bli avleggs og lite søkevennlig.
Har ventet å ventet på oppdatert versjon av OSCommerce, som aldri kommer, så da forsøker jeg Magento. Det virker å være bra så langt.

Hva er status på norske språkfiler. Er det noen som har oppdaterte filer de eventuelt kan legge ut her eller legge de til på Extension Overview?

Mvh
Stig

Hi. I am new to Magento. I have earlier worked with OSCommerce and have waited for the new and updatet version for a while. I found Magento and it seems to be working better than OSCommerce.

What is the status of the Norwegian language pack? Does anybody have updated files. Please post them here or ad them to Extension Overview.

Best regards,
Stig

Magento Community
Magento Community

Ano-Nym
Jr. Member

Total Posts:  1

Syns det ser litt suspekt ut at personen som startet med oversettelsen og står for publiseringen som ikke fungerer, driver et firma som selger Magento løsninger med norsk språk. http://www.trollweb.no . Både usæriøst og lureri etter mitt syn. Men naturlig det at han ikke ønsker og spe ut gratisversjoner når han skal lage levebrød av det.

Magento Community
Magento Community

mulle
Jr. Member

Total Posts:  3
Norway

Hvordan kan vi som ønsker dette tilgjengelig for allmennheten gå frem for å få rettigheter til å godkjenne og oversette? Jeg kan gjerne ta på meg å oversette deler av teksten så fremt jeg vet at dette blir godkjent og implementert.

Magento Community
Magento Community

bongobongo
Jr. Member

Total Posts:  11

Hi..

Installed nb_NO (Norwegian Bokmal) today from this link:
http://www.magentocommerce.com/extension/384/magento-community-modules--norwegian-bokmal-norway-language-pack

Used this KEY:
magento-community/Locale_Mage_community_nb_NO

Using Magento Connect Manager (Tab: Extensions) I got these errors after pasting extension key and clicking INSTALL button:

No errors, seemed to install nicely

But when I look at the content of the csv files in this directory
magento/app/locale/nb_NO
then all is in english.

No norwegian words anywhere !!!!

So what is the reason for putting this package on Magento site when it does not contain a single Norwegian word??????

NOT GOOD!

Magento Community
Magento Community

balexandre
Member

Total Posts:  60
København, Danmark

bongobongo - 19 September 2009 12:07 PM

Hi..

No norwegian words anywhere !!!!

if you scroll up the messages you would find the fantastic post from Vera.

just download and upload to your app/locale folder and your set to go smile

Magento Community
Magento Community

Stigks
Jr. Member

Total Posts:  14

Hei. Jeg har lastet ned filene fra Vera, men de er ikke komplette. Om noen har filer som er oppdaterte ihht nyere versjon av Magento håper jeg de kan postes her. På denne måten slipper en å gjøre dobbelt arbeid. Om ingen har disse tilgjengelig kan jeg også bidra med oversettelse som kommer allmenheten tilgode.

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Hei,

Jeg har oversatt min side med utgangspunkt i noen filer som ble postet tidligere i denne posten. Fortsatt ikke en komplett oversettelse, men langt mer komplett en den jeg tok utgangspunkt i. Ikke sikker på om dette er den samme som Vera har lagt ut. Min fungerer i hvert fall optimalt til det jeg har hatt behov for på min side. Hvis det er interessant ta kontakt, så kan jeg eventuelt sende over det jeg har.

Magento Community
Magento Community

LekeFly
Jr. Member

Total Posts:  22

Er det virkelig ikke mulig og oppdatere språkpakken som ligger ute på Magento Connect?

Magento Community
Magento Community

Wibbles
Jr. Member

Total Posts:  7

Thought I would mention that the file Mage_Customer.csv is encoded in ANSI rather than UTF-8 and therefore does not display æøå correctly. I’ve attached the UTF8-encoded of this file

File Attachments
Mage_Customer.zip  (File Size: 7KB - Downloads: 389)

Magento Community
Magento Community

BjornarF
Jr. Member

Total Posts:  7

Hei!

Norsk språk fungerer ikke på min site. Språkfilene ligger her: app/locale/no_NO og de har innhold.

Jeg valgt språk i back-end, men får ikke norsk språk noe sted.

Noen ide om hva jeg gjør galt?

Mvh
Bjørnar

//edit
LØST: mappenavnet skulle være nb_NO

Juhuu!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top