Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 2 of 4
Official Magento Norwegian Translation (no_NO)

Norwegian-SEO
Jr. Member

Total Posts:  9
Norway

Veldig spennende dette. Jeg har fulgt tråden i en stund og leker meg litt med en enkeltklikkinstallasjon med installatron hos Simplehelix. Jeg har nå også selv installert en versjon på en norsk server, det funger fint.

Er det noen som kan forklare hvorfor det i magentopakkens originale locale bare er nynorsk og ikke bokmål?

Ser frem til bokmålpakken - men vil veldig gjerne kjøre med begge (nynorsk og bokmål) i frontend. Bor i Nynorsk land.
grin
NÃ¥ har jeg kjørt med med bokmÃ¥lpakken og gjør en del inline oversettelse - det er jamen smart.  Eller tomlen opp for arbeidet som er lagt i oversettelsen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

steffen
Jr. Member

Total Posts:  3

Norwegian-SEO - 14 April 2008 03:20 AM

Er det noen som kan forklare hvorfor det i magentopakkens originale locale bare er nynorsk og ikke bokmål?

Tror ikke den er oversatt til nynorsk engang, så det lurer jeg også på wink
Har nettopp fått opp min første installasjon, så nå skal det testes litt.

aFFi: Hva er status på oversettelsen? Dere skal ha stor takk for jobben dere gjør med oversettelse! smile

Magento Community
Magento Community

Sølvkre
Jr. Member

Total Posts:  2

Er det mogleg å leggje omsettingane i eit subversion repository for enkel tilgjenge om ein vil bidra?

Magento Community
Magento Community

Sølvkre
Jr. Member

Eg har no oppdatert bokmålsomsettinga.
Se i diff.txt for kva endringar eg har gjort.

Eg har blant anna korrigert “instilling” til “innstilling” og “katagori” til “kategori”.

Oppdatering:
Eg fjerna fila.

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Total Posts:  328

Hei aFFi,

Ser at det i oversikten over språkpakker er opplyst at norsk bokmål er fullført med 78.96%. Slik jeg forstår det, har du kommet ennå lenger med oversettelsen (over 90%?). Er veldig takknemlig om du kan legge ut den mest oppdaterte språkpakken.

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Har installert norsk spåkpakke - det ser meget bra ut - mange takk til aFFi og Egil Aslagsen for oversettelsen!

1. Lurer pÃ¥ hvordan man oversetter tab for “Product Description”, “We Also Recommend”, “Product Tags”, og “Additional Information” pÃ¥ “detailed product view”.

Ser det er flere som har klart dette.

2. Øverst pÃ¥ samme side, til venstre for søkefeltet, brukes ordet “Search”. Hvordan endre denne?

3. Det er flere tekstfelt i admin som ikke lar seg gjøre å oversette (legger inn norsk tekst, men denne blir ikke oppdatert). Har noen opplevd det samme?

Magento Community
Magento Community

iJEANS.NO
Jr. Member

Norway

norbolig - 03 July 2008 01:57 PM

Har installert norsk spåkpakke - det ser meget bra ut - mange takk til aFFi og Egil Aslagsen for oversettelsen!

1. Lurer pÃ¥ hvordan man oversetter tab for “Product Description”, “We Also Recommend”, “Product Tags”, og “Additional Information” pÃ¥ “detailed product view”.

Ser det er flere som har klart dette.

2. Øverst pÃ¥ samme side, til venstre for søkefeltet, brukes ordet “Search”. Hvordan endre denne?

3. Det er flere tekstfelt i admin som ikke lar seg gjøre å oversette (legger inn norsk tekst, men denne blir ikke oppdatert). Har noen opplevd det samme?

En enkel måte og finne ut av dette på er aktivere utviklermodus:

Admin -> System -> Innstillinger -> Avansert - > Utvikler
Sett Frontend til aktiv. Gå til forsiden av nettbutikken og trykk på det som skal oversettes.
Da vil du få opp en rute som sier at du kan oversette direkte fra forsiden men det fungerer ikke. Tror kanskje den oversetter den engelske språk filen i stedet for den aktive.

Uansett så ser du hva filen heter : MAGE_filnavn
Filene ligger lokalisert her:

/app/locale/nb_NO

Dette har gjort at jeg har fått oversatt det som er på engelsk fortløpende på forsiden

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Takk for svar. grin

Det er ikke fullt så enkelt.

1.  “Product Description”, “We Also Recommend”, “Product Tags” og “Additional Information” ligger ikke pÃ¥ denne filen.

For å oversette denne, måtte jeg gjøre endringer i filen view.phtml#
(sti: app/design/frontend/default/modern/template/catalog/product/ - hvis du bruker Modern theme).

2.  Search: Dette er en gif fil som heter: head_search.gif
(sti: skin/frontend/default/modern/images/ - hvis du bruker Modern theme)
Altså er løsningen å lage en ny .gif fil, alternativt kan den slettes da det også er en søkeknappe til høyre for søkefeltet.

3.  De andre tekstfeltene jeg henviste til er det ogsÃ¥ ulike løsninger pÃ¥.

Magento Community
Magento Community

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Hvor finner man egentlig den norske språkpakken? Jeg lastet ned zip-fila som ligger på toppen av denne sticky-tråden - men den er ikke oversatt.

Noen?

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Har du forsøkt via Magento Connect ...

Her er direkte link til nedlastingen: http://www.magentocommerce.com/extension/384/magento-community-modules--norwegian-bokmal-norway-language-pack

Magento Community
Magento Community

PMed
Jr. Member

Total Posts:  9

Hei, har installert Norsk språk både via Magento Connect, og ved å laste opp filene via FTP og i begge forsøkene oppdatert cache, uten noe resultat, sidene ser helt like ute som før.

Noen forslag til hva jeg gjør feil’?

Magento Community
Magento Community

mhaagens
Jr. Member

PMed - 29 October 2008 08:19 AM

Hei, har installert Norsk språk både via Magento Connect, og ved å laste opp filene via FTP og i begge forsøkene oppdatert cache, uten noe resultat, sidene ser helt like ute som før.

Noen forslag til hva jeg gjør feil’?

Samme her. Noen som har funnet en løsning, evt. kan lage en kort guide til installasjon av Norsk språkpakke via Magento Connect?
FÃ¥r ikke aktivert den.

Magento Community
Magento Community

mhaagens
Jr. Member

Det er jo ingenting i nb_NO-mappen såvidt jeg kan se. Bare en CSV fil med noe greier om Adobe Flash Player?

Magento Community
Magento Community

eriksj
Jr. Member

Samme problemet her, noen som vet om en løsning?

Magento Community
Magento Community

bentjh
Jr. Member

eriksj - 24 November 2008 12:11 AM

Samme problemet her, noen som vet om en løsning?

Siste(?) versjon av norsk språkpakke ligger her:
http://www.magentocommerce.com/langs/list/?locale_id=57&theme;=46&version;=11&show;=Submit

Men som nevnt i tråden så mangler den en del av nye utrykk fra nyere Magento 1.1.6 ->

Bent

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 2 of 4