Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 4
Official Magento Norwegian Translation (no_NO)

RoyRubin
Enthusiast

Total Posts:  968
Los Angeles, CA

This is the official Magento Norwegian Translation thread (no_NO). Please post all comments here.

To get started, please visit this blog post for an overview.

UPDATE: Please refer to a blog post with an update on the translation process.

File Attachments
no_NO.zip  (File Size: 33KB - Downloads: 983)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Total Posts:  209

I’ve started translating on this now, so any other norwegian users should PM me before starting so that we dont “crash” into eachother smile

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

I’m around 40% done.

Magento Community
Magento Community

Nimrad
Jr. Member

Total Posts:  3

I can help you some aFFi. Btw, have I seen you on root.no?

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Yep, I run ROOT.no as well smile

Jepp klart du kan hjelpe. Tror mesteparten er ferdig da. En annen kar har også tatt en del + han leser gjennom det jeg har oversatt nå. Skal høre med han om han har en oppdatering.

Magento Community
Magento Community

Mads
Jr. Member

Total Posts:  1

Hvordan går det med oversettelsen?

Magento Community
Magento Community

Kimmono
Jr. Member

Total Posts:  6
Oslo, Norway

Er det slik at noe gjenstÃ¥r sÃ¥ kan jeg sikkert bidra…

Magento Community
Magento Community

OleHelgesen
Jr. Member

Total Posts:  5

Postet nettopp en oversettelse i den andre tråden på dette forumet: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/148/
Så hvis du fortsatt ønsker å bidra, Kimmono eller andre, kan dere laste ned den og komme med forslag til endringer og forbedringer.

Magento Community
Magento Community

Kimmono
Jr. Member

Total Posts:  6
Oslo, Norway

Will do grin

Magento Community
Magento Community

oehoff
Jr. Member

Total Posts:  18
Trondheim, Norway

There are 2 variants of the Norwegian language bokmål (nb_no ) and nynorsk (nn_NO)
I recommend that we change no_NO to nb_NO and add nn_NO to config.xml

Best regards
Ørjan

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Total Posts:  328

Er ny på dette forumet.
Ser det har gått noen måneder siden Roy Rubin la ut den offisielle norske oversettelseslinken (1. oktober 2007).
Hva er siste nytt hva gjelder norsk oversettelse? Er det en stor jobb? Gjenstår det mye arbeid med dette?

Jeg har tidligere gjort oversettelser av engelske websider til norsk, og vet derfor av erfaring at det ofte er vanskelig å finne gode oversettelser uten at man ser teksten i sammenheng med øvrig tekst. Er det mulig for å legge oversettelsen ut på en demo base, slik at man kan komme med tilbakespill til den eller de som har laget oversettelsen?

Ellers synes jeg - sikkert i likhet med alle andre her - at dette er et spennende produkt !

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

OleHelgesen har oversatt en god del ekstra etter at jeg begynte, så det hadde vært flott om du lastet ned det han har tatt og går gjennom og retter på de feilene som er (har sett en del mindre og større feil + feil brukte ord i forhold til den aktuelle funksjonen (Save = Lagre, ikke Redde, osv..).

Last ned fra denne tråden:
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/148/#t11597

Flott om du kunne gått gjennom ila de neste dagene og lagt ut endring så kan vi få submittet den til Magento-folka slik at vi får en norsk versjon innen produksjonsversjonen kommer ut senere denne måneden.

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Jeg har nå gått gjennom hele oversettelsen (utenom Admin-delen og en del USA-spesifikke oversettelser (PayPal_USA, etc) og oversatt det resterende + justert litt på enkelte av de andre oversettelsene.

Ettersom jeg er satt opp som Moderator for “Norwegian Translation” av Magento-folka har jeg nÃ¥ fÃ¥tt tilgang til Ã¥ sende dette direkte inn til Magento-utviklerne/Core-systemet. Dette er nÃ¥ gjort og vi vil dermed fÃ¥ med den norske oversettelsen i produksjonsreleasen! Dere kan laste ned den nye oversettelsen fra Translate-siden allerede nÃ¥ og om ønskelig gÃ¥ gjennom og se at ting ser riktig ut, og evt gi meg beskjed dersom dere savner noe. Oversett gjerne resten av Admin-delen og de andre delene som mangler en del oversettelser.

Dersom noen ønsker å oversette Magento til nynorsk får dere styre med det selv grin

Magento Community
Magento Community

OleHelgesen
Jr. Member

Total Posts:  5

Bra at du fikk sett på de oversettelsene jeg gjorde, aFFi. Sikkert mye rart der, siden jeg ikke hadde oppe et testsystem med fungerende oversettelse.
Skal teste resultatet sÃ¥ snart litt ledig tid kommer min vei…

Jeg har forresten heller ingen personlige ambisjoner om en nynorskversjon. Det får den som nyttar språket gjere sjølv rasberry

Magento Community
Magento Community

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Heisann

Den oversettelsen dere driver med, er det til den nyeste versjonen av Magento? Eller finnes det bare én versjon, kanskje?

Har suksessfullt installert shoppen på Ubuntu med LAMB. Jeg startet med Linux for tre dager siden, og så langt er jeg litt irritert, men likevel imponert. Det er enkelt når man skjønner greia, men herregud så vanskelig når man ikke finner en fix på nettet. Jeg sleit lenge med å skjønne mappestruktur og installeringsprosesser. Nå begynner jeg å se lyset, og har begynt å konse på å skjønne Magento. Ikke enkelt det heller siden det ikke finnes spesielt mye dokumentasjon. Jeg får lagret både kategorier og produkter, men å få dem til å vises på forsiden er en helt annen sak.

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Jeg har en oppdatert språkpakke som inneholder ca 90% av alt, inkl alt det nye i versjon 1.0. Det er stort sett bare admin-delen det mangler en del ting på, men den delen er ikke viktig for så mange.

Skal få lagt den her ut på sidene ila ett par dager.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 4