Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Enbart faktura

magentofreak
Jr. Member

Total Posts:  4

Vi skulle behöva alternativet enbart faktura då vi arbetar mot företag och sköter faktureringen själva. Någon som byggt en egen eller modiferat befintliga betallösningar?

mvh
Rickard

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

JDS80
Member

Total Posts:  56

Hej!

Jag använder betalningsmetoden i Magento som heter “Check / Money order” , som fakturabetalning.
Nackdelen i mitt fall är att jag vill ha en fakturaavgift som läggs på totaltbeloppet, men det finns ingen stöd för det i Magento.

Jag har en programmerare som håller på att ta fram en sån modul, och det låter än så länge positivt from henne.
Jag kan ju meddela hur det går med den om någon är intresserad.

Mvh
Johan
Kabelbutiken.com

Magento Community
Magento Community

Chubtheo
Jr. Member

Total Posts:  6

Great, realy hoping to hear some news on this

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

JDS - 20 February 2010 12:35 AM

Hej!

Jag använder betalningsmetoden i Magento som heter “Check / Money order” , som fakturabetalning.
Nackdelen i mitt fall är att jag vill ha en fakturaavgift som läggs på totaltbeloppet, men det finns ingen stöd för det i Magento.

Jag har en programmerare som håller på att ta fram en sån modul, och det låter än så länge positivt from henne.
Jag kan ju meddela hur det går med den om någon är intresserad.

Mvh
Johan
Kabelbutiken.com

Fooman Surcharge kan skapa fakturaavgift.

Magento Community
Magento Community

Galax
Jr. Member

Total Posts:  3

Jag är mycket intresserad av en funktion som lägger på fakturaavgift när man valt alternativet Fakturabetalning.
Fakturaavgiften ska vara fast, på 30 kr.
Fooman Surcharge verkar skapa avgift i % på summan?

Magento Community
Magento Community

Wajking
Jr. Member

Total Posts:  10

Det finns ett extension som heter CashOnDelivery där man kan lägga till en avgift.
Egentligen är det till för postförskott, MEN man kan ju namnge betalningssättet med det man vill.

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/Phoenix/extension/454/cash-on-delivery

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top