Magento Forum

Official Magento Dutch Translation (nl_NL)

Guy Soudant
Jr. Member

Total Posts:  4
Sittard

Ed,

Bedankt voor je feedback. De vertaling is gemaakt op een cleane install Magento 1.4.0.1 aangezien we merkten dat de officiele vertaling niet beschikbaar was voor deze versie. Zonet zonder problemen nog even getest op een cleane Magento install. Het kan dus inderdaad het geval zijn dat je de geinstalleerde NL vertaling eerst moet de-installeren. We hebben dat niet getest. Mocht jij hier resultaten van hebben, laat het dan even weten op dit board. Ik zal dit het komende weekend ook testen.

Je hebt bovendien gelijk dat er heel wat woorden nog altijd in het Engels staan. We zijn aan het zoeken naar deze items om een volledige vertaling mogelijk te maken. We hebben ook al een aantal vertalingen gevonden die het vereiste __("De Engelse woorden") formaat niet hadden.

Een nieuwe release zal meer vertaling bevatten. Hierin zullen we o.m. de Home vertaling (Thuis) meenemen. Mochten we een nieuwe release hebben, dan zullen we een nieuw topic hiervoor openen om dit topic niet te veel te vervuilen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

EdVerm
Jr. Member

Total Posts:  25

Hoi Allemaal,

@Guy graag gedaan hoor hier komt de feedback van deze ochtend

Dit moet je dus niet doen

Installatie Magento 1.4.0.1 Met Dutch Language Pakket Al Geinstalleerd

Dit NL pakket er over heen gekoppieerd met als resultaat dat je shop en admin bijde een error geven. Dus je komt er niet in ik had een backup van deze directories gemaakt en terug gekoppieerd maar dat helpt ook niet meer.

Zo moet je het doen

Installatie Magento 1.4.0.1 Met Dutch Language Pakket Al Geinstalleerd

Ga naar Magento Connect uninstll het Dutch Language pakket kijk voor de zekerheid via ftp of het ook daad werkelijk weg is gehaald. Zo ja koppieer dit NL pakket naar de mappen nou nog een kleine ingreep als je de kopieerd dan staan alle mappen op Attribuut 700. Wat ik heb gedaan is alle mappen op 755 gezet en alle files op 666 dit doet Magento Connect ook en dan is alles weer in het nederlands

En dit werk ook

Nieuwe Installatie Magento 1.4.0.1

Koppieer dit NL pakket naar de mappen nou nog een kleine ingreep als je de kopieerd dan staan alle mappen op Attribuut 700. Wat ik heb gedaan is alle mappen op 755 gezet en alle files op 666 dit doet Magento Connect.

Ga dan naar Admin Configuratie Countries Options selecteer Nederland

Ga dan naar Cache Management en refresh je Cache

Ik hoop hier iedereen blij mee gemaakt te hebben met dank aan de maker van de NL pakket.

Groetjes
Ed

Magento Community
Magento Community

EdVerm
Jr. Member

Total Posts:  25

Hoi Guy,

Heb hem ook op het ander Nederlandse forum aan gemeld met een vermelding van jullie naam.

Ik kwam nog een leuke tegen in de winkelwagen “ Ga verder naar Checkuit” meschien beter “Ga verder met afrekenen”

Groetjes
Ed

Magento Community
Magento Community

Wouter_
Member

Total Posts:  34

Ik heb een compleet duitse website gekopieerd naar mijn server. Nu weet ik dat ik de tekst zelf moet vertalen, maar de rest van de website wil ik graag in het nederlands. Nu heb ik gelezen wat ik moet doen, maar krijg onderstaande foutmelding.

Ik krijg dus de volgende foutmelding:

downloading Locale_Mage_community_nl_NL-1.2.0.0.1.tgz ...
Starting to download Locale_Mage_community_nl_NL-1.2.0.0.1.tgz (519,150 bytes)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...done: 519,150 bytes
ERROR: failed to mkdir /kunden/190262_49074/webseiten/magento/amisia/app/locale/nl_NL

Magento Community
Magento Community

Wouter_
Member

Total Posts:  34

Meer dan deze foutmelding kreeg ik niet te zien.

Magento Community
Magento Community

Will!
Jr. Member

Total Posts:  2
Groningen, The Netherlands

@Wouter_: klinkt als een permissie probleempje, hij kan waarschijnlijk de map nl_NL niet aanmaken in locale

Magento Community
Magento Community

fourroses666
Sr. Member

Total Posts:  89

ff een vraagje tussendoor, waar kan ik de tekst: Doorzoek de hele winkel aanpassen?
Inline front end lukt niet.

Valt me op dat voor versie 1.4.1.1 er best wat tekst nog niet vertaald is.
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik dit kan aanpassen?
Volgens mij wordt net boven de <head> een hoop vertalingen geplaatst die dan niet nodig zijn, allemaal troep in je html code.

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

In het bestand Mage_CatalogSearch.csv

Zeker voor de niet techneuten onder ons, is het raadzaam om bijvoorbeeld Notepad++ te downloaden en daarin een batch zoekopdracht binnen een directory te doen. Ideale oplossing. Overigens komen wij binnenkort met de update voor 1.4.2.x en bieden we daarna een ieder de mogelijkheid om suggesties in te dienen voor de nieuwe vertaling.

Magento Community
Magento Community

fourroses666
Sr. Member

Okee top, /app/locale/nl_NL/ . Zou mooi zijn suggesties in te kunnen dienen!

Magento Community
Magento Community

pbosch
Member

Total Posts:  46
Enschede, The Netherlands

Zou iemand mij deze language pack voor 1.4.x kunnen sturen in een PM?
Ik zoek echt al tijden een 1.4 pack., zit nu nog steeds op een heel oude versie..

Ik zou diegene enorm dankbaar zijn !!

Bij voorbaat dank!!!

Magento Community
Magento Community

chason70
Member

Total Posts:  67

Beter nog een link plaatsen zodat andere hier ook wat aan hebben.

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Enschede

Samen met een selectieve groep eindgebruikers werken we aan de afronding van de nieuwe vertaling op basis van Magento CE 1.4.2.0. Hierbij streven we uiteraard naar een 100% vertaling van zowel frontend als backend, maar belangrijker is nog een voor de consument toegankelijker taalgebruik.

De verwachting is dat de nieuwe vertaling nog voor tweede week januari afgerond zal zijn. Het zal de eerste release zijn, die de basis vormt voor verdere discussie. Daarbij zal iedereen uitgenodigd worden om te participeren via het interactieve platform wat hiervoor gebruikt wordt. De Magento Commerce vertaling gaat ons immers allemaal aan.

Even voor de volledigheid:

- Het taalpakket overschrijft niet de invoer die je gedaan hebt middels ‘inline translation’
- Het taalpakket overschrijft niet modulespecifieke vertalingen, tenzij die bestanden in het taalpakket zijn opgenomen.
- Het taalpakket overschrijft niet de e-mail templates. Bewust niet zelfs. Een separate set e-mail templates is beschikbaar, met een betere ondersteuning voor multistore
- Het taalpakket zal generiek zijn. Het merendeel van de merchants zal zich hier dus in vinden. Heb je een specifieke doelgroep, dan kun je het taalpakket overrulen door middel van ‘inline translation’ of een vertaalbestand op template niveau.

Ga naar http://www.magaddons.com/notifyme.php om automatisch een notificatie te krijgen zodra het taalpakket live zal gaat. Downloaden is uiteraard gratis.

We wensen iedereen een fijn, gezond en zakelijk succesvol 2011 toe! Happy New Year!

Magento Community
Magento Community

fourroses666
Sr. Member

Klinkt goed man, nog even afwachten dan!

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Enschede

fourroses666 - 07 January 2011 12:23 AM

Klinkt goed man, nog even afwachten dan!

We zitten intussen op een 99,9% vertaling. Verwachting is dit weekend afronden - de eerste mensen hebben al een uitnodiging gekregen om te reviewen en correcties in te dienen.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Al takelt mijn NL-vaardigheid wat af hier in de UK maar allicht dat ik wat in kan brengen bij de review. Hoe kan ik (en anderen evt.) een steentje bijdragen in dit stadium?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top