Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 2 of 2
Kan ikke gemme produkter med billeder

Thissel
Sr. Member

Total Posts:  80

Hej Mobimob

Nej, jeg ved ikke hvorfor det ikke virker hos Gigahost - Har selv en testinstallation liggende hos dem.
Men da fejlen både er rapporteret på Windows og Linux-opsætninger tror jeg at det er ret omstændigt at finde frem til hvad der er galt.

Hvis du har planer om at have et professionelt shopsite kørende på dine domæner så kan jeg dog hverken anbefale Gigahost eller i123.dk. Først og fremmest ligger du på den samme server som tusindvis af andre sites og din shop risikerer derfor til tider at blive ulideligt langsom.

En helt anden ting er supporten. Hvis dit website lige pludselig er nede har du ikke andre kontaktmuligheder end en email-adresse - Det holder ikke hvis man driver et professionelt site. Der skal ikke mange mistede ordrer til før en langt dyrere hosting-løsning er tjent hjem.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Total Posts:  42

Hejsa,
kan du anbefale et sted hvor jeg får min egen server og som er billig i brug?
Eller er det ikke til at betale?

jeg har en anden shop, som kører på en server i USA. Men det er et dot com domæne.
Og jeg kan desværre ikke lægge et dansk domæne på dennes erver...øv.

Har du nogen forslag til en god udbyder herhjemme, som kan køre Magento og hvor jeg kan få min egen server?

Eller skal jeg sætte en op selv?

Venlig hilsen
Mobimob

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Nu ved jeg ikke hvad du opfatter som “billig i brug”, men som jeg skrev i mit tidligere indlæg sÃ¥ har jeg oprettet en Hosted Webserver hos Danhost som koster 500.- /md. excl. moms. (http://danhost.dk/index.php?id=149) hvor bÃ¥de hastighed, pÃ¥lidelighed og support er i top.

Ang. serveren i USA, så kan du godt bruge den til et dk-domæne hvis du fx benytter GratisDNS som navneserver.

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Total Posts:  42

Hej Thissel,
OK.
jeg kan altså godt bruge mit dk domæne i USA?
Har du en kage bage på, hvordan jeg gør det nemmest?
Altså bruger gratis dns til dette formål....

Venlig hilsen
Mobimob

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Først skal du redelegere dit dk-domæne til GratisDNS: http://www.gratisdns.dk/?size=400&side;=51

Selve opsætningen hos GratisDNS er lidt nørdet og kræver bl.a. at du indhenter en række oplysninger fra dit amerikanske webhotel.
Jeg vil opfordre dig til at oprette et indlæg i GratisDNS’ support-forum nÃ¥r du nÃ¥r sÃ¥ langt, da det ville blive en helt roman hvis jeg skulle skrive en forklaring til dig her.

Magento Community
Magento Community

Etasker
Member

Total Posts:  54
Denmark

Prøv at læse denne tråd:
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/7009/P90/

/Jesper

Magento Community
Magento Community

Etasker
Member

Total Posts:  54
Denmark

viovao - 20 July 2008 11:03 PM

Prøv at læse denne tråd:
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/7009/P90/

/Jesper

Med andre ord, det som gjorde jobbet for mig var, at lave en php.ini fil som du gemmer i rod bibliotektet af magento installationen, i denne skriver i:

suhosin.session.cryptua = Off

Jeg lavede den i notepad og satte kodning til ANSI det er vigtig, virker ikke med andet. Sæt permissons til 644.

Og så kunne jeg tilføje produktbilleder wink

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 2 of 2