Magento Forum

Page 1 of 2
Kan ikke gemme produkter med billeder

mobimob
Member

Total Posts:  42

hesja,
nå, efter at have opdateret til den nyeste version, incl. patchen, så er jeg rendt i et stort problem.

Hvis man opretter et produkt med billede, og skal gemme produktet, efter man har oploadet billedet til det, ja sÃ¥ kommer “ please wait” frem i 2 sekunder, og denæst bliver man sendt viddre til “admin logind” siden.

Det vil faktisk sige at man ikke kan oprette nogen prdoukter med billeder på.

Er der nogen der har samme problem, eller er der nogen der kan hjælpe??

----
Jeg har nu installeret en helt frisk verison, men med samme udfald. Så det må være en Magento fejl eller hvad??

Andre mÃ¥ da have det samme problem, hvis det er tilfældet…

Håber at høre fra Jer derude.

venlige sommmer(snart)hilsener,
mobimob

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Total Posts:  80

Nu kan jeg se at du også har fundet den internationale tråd og lavet en post deri.
Der er jo tydeligvis en del som har det samme problem, men det er stadig meget uklart hvor årsagen ligger - Og så længe årsagen ikke er fundet vil det selvsagt også være svært at fikse problemet.

Mit personlige bud er, at det skyldes nogle parametre i serveropsætningen som Magento konflikter med, men hvad de så end er skal jeg ikke forsøge at gøre mig klog på.

Men lad os håbe på at vi snart får en løsning. Så længe man ikke kan lægge billeder op, er det svært at udvikle en netbutik smile

Magento Community
Magento Community

Muller
Jr. Member

Total Posts:  18

Jeg anvender en Magento installation bygget op på en Windows Server 2003 med brug af XAMPP. Det meste ser ud til at virke - men jeg oplever også store problemer med at få uploaded billeder til den enkelte produkter.

Er dette et fælles problem - eller et installations problem ??
Er der nogen som har haft held med at få det til at virke ??
Er alternativet at skifte væk fra Windows platformen og istedet bruge en Linux (som jeg ikke ved en bønne om) ??

Ikke desto mindre så tikker mit ur - da jeg har en shop som skal op og køre meget snart. Jeg ser frem til at høre Jeres input!

/Ulrik Müller

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Faktisk så er de fleste problemer jeg har hørt om i forbindelse med billedeupload relateret til Linux.... Men helt grundlæggende så er det meget svært at finde en rød tråd i problemerne og jeg har derfor heller ikke noget skudsikkert bud på hvad du kan gøre for at undgå det.

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Hejsa,
jeg kan sige at det er Linux der har problemet.
Jeg har installeret den nyeste version på en Windows server, og der alt uden problemer.
Men så snart den ligger på en Linux server emd Apache, ja så går det galt.
jeg ville ønske at nogen kunne finde en fix på dette problem idet det jo ikke er særligt sjovt at have en shop uden billeder smile

Håber nogen finder en løsning meget snart, idet vi jo gerne vil bruge systemet, ikke? smile

Venligst
Mobimob

Magento Community
Magento Community

Muller
Jr. Member

Jeg har en Windows 2003 Server installation med en XAMPP installation af Apache. Alt ser ud til at virke - sådan næsten da - jeg kan ikke uploade billeder.

Efter et billed er Browsed et billed frem og der klikkes på UPLOAD FILES vises der 100% Completed. Så langt så godt.

Efter en SAVE af produktet - er alle uploaded billeder væk !!!!

Gør jeg noget forkert… ?

Jeg har ikke mulighed for - på noget tidspunkt - at angive hvilken type billedet er/skal være.

Jeg håber at I kan komme med lidt input - tak.

/Ulrik

Image Attachments
magento_2.jpg

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Hejsa,
jo det ser ud som om at der er flere faktorer der spiller ind her i den fejl vi alle oplever.
jeg kører på en Win xp med Wamp 2.0, og der kan jeg bruge alle dele, også billedopload.

Men sÃ¥ snart det bliver brugt pÃ¥ en Linux, ja sÃ¥ er det kun billedopload der ikke virker, samt “save” af varen med billedet opoadet. Resten gør.

Har selvfølgelig tjekket at media/product har skriverettighed.

Men hvad du har af problem Muller, ja det ser ud som om at det på visse windowskerner er et problem, men ikke på alle....

Jeg har indgivet en Bug Issue, så vi må håbe at programmørerne har ideer til hvordan det her skal løses.
Vi vil jo alle gerne have en shop, hvor vi kan vise vores billeder frem smile

Venlige hilsener,
Mobimob

Magento Community
Magento Community

Muller
Jr. Member

Man sklle tro at det var løgn - men her til aften lykkedes det mig at få uploaded billeder til mine vare - jeg anvendte en Firefox på min Mac istedet for IE6 på min Windows.

Meget mærkeligt!!!  Hvad forskellen er her ved jeg ikke. Har dog kunne konstatere at uploadede billeder ligger i TMP mappen, nÃ¥r der anvendes IE. 

Så for dem af Jer som har billed problemer - prøv nogle af de forskellige Browsere - måske du kan være heldig som jeg!

Hilsen
Muller

PS. Er der nogen som ved hvordan jeg slipper af med INDEX.PHP i alle mine URL’er ??  Det er møg irriterende!

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Hej Muller,
OK, utroligt at det virker for dig på Firefox!

jeg har også prøvet Firefox, og her virker det heller ikke. smile

Hvilken host har du?
Kunne det have noget at gøre emd dette mon?

Venlige hilsener,
Mobimob

Magento Community
Magento Community

Muller
Jr. Member

Mit setup ser pt. således ud:

- En Windows 2003 Server (virtuel) installeret med xampp pakken (det er kun Apache serveren der pt. aktiv)
- En dedikeret SQL server som afvikler mySQL.

Det hele er indenfor mine egne vægge - og derfor ikke hostet nogen steder!

Jeg fatter heller ikke hvad det er som sker… eller rettere ikke sker. Det vil nok kræve et seriøst kig pÃ¥ koden for at finde ud af hvor det muligvis kan gÃ¥ galt, da UPLOAD til TMP omrÃ¥det ser ud til at virke fint. Men at det virker med en browser og ikke en anden - det syntes jeg godt nok er mærkeligt!!!

Er der nogen som har et godt forslag til fjernelse af INDEX.PHP i alle min URL’er - det er jo ikke specielt kønt at se pÃ¥ ??

/Muller

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Muller - 15 May 2008 01:14 AM

Er der nogen som har et godt forslag til fjernelse af INDEX.PHP i alle min URL’er - det er jo ikke specielt kønt at se pÃ¥ ??

Prøv at lave en søgning pÃ¥ “remove index.php from url” smile

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Hej thissel,
jeg kan se du nævner UPLOAD til TMP området.
Hvor finder jeg disse mapper?
Hvis jeg ikke har dem eller hvis der ikke er adgang til dem, kan det jo være det er det der er galt?
For jeg kan ikke finde disse mapper du omtaler i scriptet?

Venligst
Mobimob

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Hej alle, er der nogen der har fundet ud af noget med problemet omkring upload og save af billeder på produkter?
Det virker stadig ikke, og jeg får ikke solgt.....

Håber nogen ved noget omkring en løsning.

Umiddelbart tor jeg at det har noget med server specifikstion at gøre.
jeg har test med alle mulige maskiner, browsere og styresystemer.
Intet virker.

Dog har jeg også testet demoen som jo skulle virke.
Det gør den heller ikke hos mig, via min browser.
Så er det mon et bowserproblem eller måske ligefrem et spørgsmål hvilke duvidelser man har på sit styresystem???

Langt ude.

Nå, men ved nogen noget, sidder jeg spændt og venter...)

Venlige hilsener,
Mobimob

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Hejsa alle, er der nogen ved noget ommkring det her problem?

De har opdateret til 19870.2 men det er stadig ikke rettet.

Er der ikke ogen der kan hjælpe os?

Vi er mange der har ventet i over 2 måneder på at det skal virke igen .....hjælp......

Venlig hilsen
Mobimob

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Som jeg har skrevet i tråden om webhoteller der kan køre Magento, så har jeg lige fået opsat en hosted webserver hos Danhost hvor der ikke er nogen problemer med billede-upload.

Så hvis du akut står og skal have et production-site op at køre, så er Danhost i hvert fald en mulighed (om end den er lidt dyr hvis det bare er et mindre hobby-site).

Magento Community
Magento Community

mobimob
Member

Hejsa,
tak for dit svar.
Jo, det er rigtigt.
Dog har jeg alle mine domæner hos Gigahost, og jeg flyttede til dem idet jeg så kunne have det hele liggende hos dem.

Men eftersom det kan køre nogen steder, så må det være serverspecifikt...desværre.
Har du nogen ide om hvad det kan være der er så forskelligt?

Jeg vil jo helst ikke flytte mere på mine domæner, idet jeg synes at det er dyrt nok hele tiden at flytte rundt smile

Har også i123.dk i tankerne, er der nogen der ved om det kan køre hos dem, uden nogen problemer?

venligst
Mobimob

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2