Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Kan de zending niet opslaan/Kan geen verzending aanmaken voor de bestelling

Blackhorse
Jr. Member

Total Posts:  6

Hi,

Als ik een bestelling wil verzenden en ik vink “E-mail kopie van verzending” aan dan krijg ik de meldingen:

Kan de zending niet opslaan
Kan geen verzending aanmaken voor de bestelling

Er word dan geen emailbevestiging naar de klant gestuurd terwijl er wel een verzending wordt aangemaakt. Overigens, als ik “E-mail kopie van verzending” niet aanvink komen er geen meldingen.

Bij het zoeken naar een oplossing ben ik dit topic vaker tegengekomen, ook op het Engelse forum, maar nergens heb ik een duidelijke (begrijpelijke) oplossing hiervoor gevonden.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Blackhorse
Jr. Member

Overigens, ik werk met versie 1.3.1

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Je kan proberen te upgraden naar de 1.3.2.4 vaak lost een upgrade dit soort rare problemen op.

Staan je mailserver instellingen verder goed?

Magento Community
Magento Community

Blackhorse
Jr. Member

Daar heb ik over nagedacht maar ik doe dat liever pas als er echt geen enkele andere oplossing te vinden is. In een Engelse thread die ik heb gevonden is dat ook geprobeerd maar daar heeft het niet gewerkt (http://www.magentocommerce.com/boards/error.php/viewthread/47709/#t155306). Overigens wordt verder in de thread een andere oplossing voorgesteld maar mijn Engels is niet zo goed dat ik daar wijs uit kan worden. Misschien dat iemand mij dat zou kunnen uitleggen?

Verder heb ik de release notes van de upgrades bekeken en nergens een bugfix gevonden wat dit probleem zou oplossen. Pas bij 1.4.0.0-rc1 bugfix #18455/17962 wordt iets genoemd wat er enigszins op lijkt. Deze rc wordt echter niet aangeraden om in een productieomgeving te gebruiken.

Gek dat zo’n basisfunctionaliteit dit soort problemen geeft in een volwassen pakket als Magento. Anderen hebben hetzelfde probleem maar er lijkt geen oplossing voor te zijn: http://www.magentocommerce.com/boards/squirrelcart/cart_content.php/viewthread/13751/#t69802

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Wat ik eerlijk gezegd nog gekker vind is dat sommigen het wel hebben en anderen niet. Is bij wel meer van dit soort problemen het geval. Waar zit zo iets in vraag je je dan af. Wellicht toch iets met bepaalde server instellingen. Draai je een live winkel? Wellicht kant je proberen een copy te maken op dezelfde server en die eerst te upgraden en kijken of dat het oplost.....wel even een backup maken!

Welk stukje uit die thread bedoel je?

Magento Community
Magento Community

Blackhorse
Jr. Member

Hi Gui,

De shop is nog niet live. Goed idee om eerst een kopie te maken en dan te upgraden. Ik zal dat eens proberen.

Ik bedoelde de post op het eind van de thread waar [SOLVED] boven staat. Lijkt of daar iets staat wat zou kunnen werken (of niet...) maar ik begrijp niet echt wat ze daar bedoelen.

Overigens staan de emailinstellingen volgens mij goed want de orderbevestigingen worden wel netjes naar de klant gestuurd met kopie naar mij.

Alvast bedankt voor je hulp.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Die laatste heeft het opgelost doordat er ergens code was blijven hangen nadat hij een extensie had aangemaakt.

Hij vond het probleem door alle theme opties weer op ‘default’ te zetten. Dus als je een andere theme dan de default theme gebruikt is dat ook nog iets om te proberen.

Magento Community
Magento Community

Blackhorse
Jr. Member

OK, thanks. Ik gebruik nu nog de default theme dus dat is niet het probleem. Eerst maar eens de upgrade proberen....

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top