Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Koppeling met externe database

Bas van Rijn
Jr. Member

Total Posts:  21

Wij gebruiken een Filemaker Pro database en willen die gebruiken om de webshop product informatie te beheren. We gebruiken custom attributen (sets) en hebben ook gegroepeerde producten.

Ik heb al gekeken naar de xml export/import module. Is er iemand die ervaring heeft met deze manier van werken? Of is het handiger om op een andere manier te werken met externe data? Is de Magento API bijvoorbeeld een optie?

Ik heb al gezocht op internet en kon erg weinig informatie vinden.

Grt
Bas

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ja, de API is precies voor dat soort dingen bedoeld.

Je zou een stukje middleware kunnen schrijven die elke nacht de data van Filemaker naar Magento overkopieert via de API bijvoorbeeld. Of zie ene van de vele import extensies.

Magento Community
Magento Community

Bas van Rijn
Jr. Member

Total Posts:  21

Sorry for my ignorance, maar welke extensie zou dat kunnen zijn? Of hoe kun je een stukje middle ware maken? Hier geen expertise aanwezig. Dus als je namen en rugnummers weet, graag.

Alvast dank,

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ik heb verscheidene extensies met dat soort functies de revue zien passeren, zou geen namen weten. Check the listings zou ik zeggen:

http://www.magentocommerce.com/magento-connect

Middleware maken = programmeren. PHP script, cron etc.

Verder kan ik je niet helpen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top