Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Toekomst Magento (Community Edition)

Peter_09
Member

Total Posts:  40

Ik vroeg me af hoe jullie de toekomst van Magento inzien, en dan in het bijzonder die van de Community Edition? Ik krijg de indruk dat Varien zich compleet richt op de ontwikkeling van het Enterprise systeem en dat daardoor ontwikkelingen aan de Community kant uitblijven. Er komen nauwelijks updates meer uit terwijl er nog zoveel te verbeteren valt. Uiteraard komt er een 1.4 versie, maar in hoeverre is deze echt doorontwikkeld?

Hoe denken jullie daar over, wat is de toekomst van Magento...?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Rooskleurig.

Ik zie het verlangzamen niet als een slecht teken perse. Juist meer een teken van volwassen worden.

Het standaard pakket werkt erg goed en de community/markt eromheen is ook volwassener. Iedereen kan nu veel makkelijker zelf aanpassingen doen of laten doen.

Ook ben ik blij dat Varien zichzelf financieel heeft veiliggesteld met een enterprise tak. Die bedrijven financieren nu ons gratis product. Moeten we dankbaar voor zijn!

Het uitblijven van nieuwe versies is doorgaans alleen een probleem voor mensen die zelf te weinig technische know-how hebben en te weinig ervaring met FOSS paketten. Als je aan software als Magento begint moet je nou eenmaal met de juiste instelling beginnen. Je weet dat het relatief jong is en dat het onmogelijk alles kan wat jij precies wilt. De oplossing is mogelijk door het fundamentele principe van “Open Source”. Je mag het dan lekker zelf aanpassen/fixen. Met die fundamentele mogelijkheid is het voor mij totaal geen probleem dat er nu 3-6 maanden tussen versies gaat zitten.

En als je de issuelist bekijkt, is die ook aanzienlijk langer dan normaal. Ze hadden dus eerder met een neiwue versie kunnen komen, door maar 20% van die lijst te doen.  Ook lijkt het nu langer door het Alpha/Beta systeem, wat juist ook weer als positief geinterpreteerd kan worden. Voorheen was een nieuwe release bij default beta, ik liep bewust ene paar versies achter bijvoorbeeld. Nu is stable ook een stuk meer stable dan toen. Allemaal positieve ontwikkelingen.

Trouwens, met nog een beetje omzetgroei en ik stap zelf waarschijnlijk ook over naar Enterprise.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top