Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Norske host’er som siden fungerar på

SuperFleye
Jr. Member

Total Posts:  3

Hallo, har installert ein Magento demoshop på et webhotell jeg har hos domeneshop. Som så mange har opplevd så gikk Magento svært seint på denne serveren. Er det nokon her som kan anbefale ein host ein kan bruke til Magento der sida oppfører seg normalt?

Har lest litt pÃ¥ nettet nÃ¥, og det ser ut til Ã¥ vere eit generellt problem med Magento det her…

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

boksalg
Jr. Member

Total Posts:  1

Hva opplever du som tregt?
Ã… legge varer i kurven er en kjent feil i koden.

Magento Community
Magento Community

SuperFleye
Jr. Member

Alt egentlig. Backend, frontend, laste inn og Ã¥pne nye sider…
Har du ein installsjon som fungerar bra, så hadde det vore artig å ta ein kikk på sida di!

Magento Community
Magento Community

Kenneth Dreyer
Jr. Member

Total Posts:  8

Kan vi få se siden da?

Magento Community
Magento Community

Christian_Norway
Sr. Member

Total Posts:  135

Jeg har domeneshop jeg ogsÃ¥. Har flere sider der, men ikke med Magento. Av og til sÃ¥ er disse sidene ogsÃ¥ trege, da tar jeg bare Ã¥ sender med en email og ber dem om Ã¥ flytte meg over pÃ¥ en raskere server… de fyller dem nemlig opp til for mye noen ganger.

Magento Community
Magento Community

silver-f
Jr. Member

Total Posts:  2

Jeg har også mine Magento sider hos Domeneshop. Det går så treigt at det er ubrukelig!
Var inne å sjekket Amedisin.no nå, den siden og var jo kanontreig (ligger også hos Domeshop)

Noen anbefalinger?

takk!

Magento Community
Magento Community

Christian_Norway
Sr. Member

Total Posts:  135

vet at affi ved http://www.webforumet.no kan hoste magento opptill max hastighet.

jeg kan introdusere deg hvis du er interesert 100/200 kr måneden mener jeg på det er.

hva for butikk skal du sette opp?

Magento Community
Magento Community

Norwegian-SEO
Jr. Member

Total Posts:  9
Norway

Hei
Jeg har holdt lang sommerferie og ikke vært aktiv, men har sett hva som skjer. Jeg har valgt å bruke PROISP og ha en server i Oslo og har ingenting å utsette inntil nå. Er ikke gått i produksjon med live nettbutikk ennå.

VH Nickolass Jensen, Mediakoordinator.
My Magento is still on the way and can be found at Gledesprederen.no - Fair trade gaver med omtanke

Magento Community
Magento Community

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Er det noen som har en live norsk installasjon?

Jeg også sliter med hastigheten. Jeg har testet på en Ubuntu-maskin hjemme, og selv på localhost var den grisetreg. Nå ligger alt hos Nublue - og er akkurat like treg (http://www.motorsportforum.no).

De lover nye maskiner i løpet av høsten, men jeg har ikke tenkt til Ã¥ holde pusten av den grunn…

Magento Community
Magento Community

Norwegian-SEO
Jr. Member

Norway

Jeg er gått live med gledesprederen.no - det gjenstår trolig en del CSS - restrukturering. og jeg legger opp et produkt hver dag. Det er litt som en beta, men nå skulle det bare ut og så må jeg fikse henad veien.
Jeg er som tidligere nevnt hos PROISP. De har vært imøtekommende og hjelpsomme.

Vet ikke helt om jeg er tilfreds med hastigheten - men jeg må nok trimme stilarkene mine litt mer.

Jeg sliter med å få bildene til å være kvivskarpe i alle visninger. Hadde begyndt med giffer men må skifte til jpg. Noen som har gode løsninger til å få gode bilder på alle planer?
Produktinfo pÃ¥ siden med enkeltprodukt er ikke optimal heller - men jeg jobber pÃ¥ det og sÃ¥ irriterer jeg meg over IE sine manglende evner til Ã¥ overholde W3C standarder…

Kjenner dere noen som fortjener en hverdagsgave? cheese

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Hvilken versjon av PROISP hotellet har du?

Magento Community
Magento Community

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Norwegian-SEO - 05 September 2008 05:19 AM

Vet ikke helt om jeg er tilfreds med hastigheten - men jeg må nok trimme stilarkene mine litt mer.

Jeg synes ikke du har noe Ã¥ klage over… wink

Sjekk min åpne nettbutikk, så skjønner du hvorfor jeg ikke kan gå live med Magento når kundene mine er vant til denne hastigheten:

http://www.pushvideo.no

EDIT: Denne siten ligger på min egen server hjemme i kjelleren. Det er en Proliant ML350 fra 2000 med IIS og server 2000 på en 2Mbit-linje fra Telenor (som normalt gir 1,7).

Magento Community
Magento Community

Norwegian-SEO
Jr. Member

Norway

Jeg benytter PRO ISP PREMIUM til kr. 99,- /md.  Gledesprederen.no er et tilleggsdomene som ligger pÃ¥ en subdomene. 
Har et par ekstra domener som skal tilkyttes denne serveren ogsÃ¥. Jeg gjorde en forøvrig en nedlastingstest mellom Simplehelix og PROISP før jeg valgte PROISP. Fant PROISP ca 25-30 % raskere. Imponerende responstid hos Simple Helix ellers. Synes deres Installatron er super og at kundeservicen der ogsÃ¥ har vært helt i topp. Tatt i betraktning avtanden. Hadde jeg hatt en nettshop i USA hadde jeg utvilsomt valgt Simplehelix. Forhørte meg ogsÃ¥ hos Domeneshop, de var serviceorienterte og ga bra tilbakemelding pÃ¥ det tekniske, men vÃ¥re behov ser ut til Ã¥ kunne dekkes bedre hos PROISP .  OgsÃ¥ pÃ¥ lang sikt.
Jeg foretrekker mindre selskaper som man kan vokse med. Og har lært å sette pris på Cpanel.

Magento Community
Magento Community

Norwegian-SEO
Jr. Member

Norway

kyrre - 09 September 2008 02:31 AM

Sjekk min åpne nettbutikk, så skjønner du hvorfor jeg ikke kan gå live med Magento når kundene mine er vant til denne hastigheten:
http://www.pushvideo.no
EDIT: Denne siten ligger på min egen server hjemme i kjelleren. Det er en Proliant ML350 fra 2000 med IIS og server 2000 på en 2Mbit-linje fra Telenor (som normalt gir 1,7).

Ja, jeg sjekket. Den var jammen rask.  Men det var ikke din nye installasjon med magento. Den er vist i utviklingsmodus.rolleyes
Men kan det egentlig svare seg å ha en server i kjelleren? Hvor mye oppetid har du hatt i kjelleren?

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Total Posts:  209

kyrre: Bare å ta kontakt på PM om du er interessert i hosting. Blir samme løsning som http://www.duffywear.com kjøres på. Pakkene ligger på rundt 500-1000/mnd avhengig av hvor mye ekstra som skal på plass.

Si også ifra om noen har behov for templates eller widgets, da vi allerede har bra utvalg og utvider fortløpende på http://www.ecommerce-extensions.com smile

Magento Community
Magento Community

SuperFleye
Jr. Member

Takk for mange gode svar. Har ikkje sett på magento på lenge da eg ikkje fann nokon gode hoster til sida. Men slik det ser ut akkurat nå, så ser det ut som om proisp kan levere det eg er ute etter! 99 kr pr måned er ein akseptabel pris for små og mellomstore nettbutikkar.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2