Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Producten overzetten naar nieuwe atribute set

Sois
Jr. Member

Total Posts:  1

Ik ben aan het stoeien met magento (de demo versie)
Ik ben wat artikelen van onze webshop aan het overzettten om te kijken hoe het werkt en er uitziet (tot nu toe erg mooi)
Ik heb in eerste instantie een atribute set gemaakt waar ik onze producten in onderbreng (horloges) nu ik bezig ben zie ik dat het makkelijker is om meerdere sets aan te maken (1 set per merk) kan ik de horloges die ik al heb ingevoerd bij een atribute set overzetten naar een andere atribute set??

Ikheb de handleiding doorgespit en ben aan het googelen geweest maar ik kom er niet uit

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Kan, maar moet je direct in de database doen. En dan oppassen dat je niet een berg relationele links breekt.

Ben het trouwens niet mee eens dta het beter is is 1 set per merk te doen. Voor vergelijken van producten van verschillende merken is het toch het beste om ze hetzelfde attributensetje te geven. In principe zijn attributen van TagHeuer niet anders dan die van Urwerk. Ik zou het lekker als “Horloge” laten.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Inderdaad één set per merk is niet handig. Wat je eigenlijk met een attributenset doet is de verschillende eigenschappen van een bepaalde productgroep onder één noemer brengen. Hierdoor kan je consument heel makkelijk de producten vergelijken. Wat jij wil kan ook maar is geeft alleen maar meer data die niet nodig is.

Er is trouwens een extensie voor om een product makkelijk van attribuutset te wisselen:
http://www.magentocommerce.com/extension/706/change-attribute-set

Misschien is die ondertussen verbeterd, maar ik weet dat de eerste versies een probleem hadden in combinatie met sommige andere extensies.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top