Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Error na blue screen (na crash computer)

Bouwe26
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo!
Ik ben nu een paar weken Magento aan het werk en tot zover ging het allemaal heel aardig. Ik heb Magento op mijn localhost draaien en zo probeer ik te leren hoe het allemaal in elkaar steekt.

Vandaag kreeg ik tijdens het werken aan Magento een blue screen. Hierna heb ik mijn pc weer netjes opgestart en zou ik weer verder gaan met het bewerken. Wanneer ik nu mijn front-end wil bekijken krijg ik de volgende error:

SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry ‘2329’ for key ‘PRIMARY’
Trace:
#0 C:\wamp\www\magento\lib\Zend\Db\Statement.php(283): Zend_Db_Statement_Pdo->_execute(Array)
#1 C:\wamp\www\magento\lib\Zend\Db\Adapter\Abstract.php(457): Zend_Db_Statement->execute(Array)
#2 C:\wamp\www\magento\lib\Zend\Db\Adapter\Pdo\Abstract.php(230): Zend_Db_Adapter_Abstract->query(’INSERT INTO `lo...’, Array)
#3 C:\wamp\www\magento\lib\Varien\Db\Adapter\Pdo\Mysql.php(281): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->query(’INSERT INTO `lo...’, Array)
#4 C:\wamp\www\magento\lib\Zend\Db\Adapter\Abstract.php(535): Varien_Db_Adapter_Pdo_Mysql->query(’INSERT INTO `lo...’, Array)
#5 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Log\Model\Mysql4\Visitor.php(63): Zend_Db_Adapter_Abstract->insert(’log_url_info’, Array)
#6 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Log\Model\Mysql4\Visitor.php(71): Mage_Log_Model_Mysql4_Visitor->_saveUrlInfo(Object(Mage_Log_Model_Visitor))
#7 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Model\Mysql4\Abstract.php(349): Mage_Log_Model_Mysql4_Visitor->_beforeSave(Object(Mage_Log_Model_Visitor))
#8 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Model\Abstract.php(251): Mage_Core_Model_Mysql4_Abstract->save(Object(Mage_Log_Model_Visitor))
#9 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Log\Model\Visitor.php(179): Mage_Core_Model_Abstract->save()
#10 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Model\App.php(1239): Mage_Log_Model_Visitor->saveByRequest(Object(Varien_Event_Observer))
#11 C:\wamp\www\magento\app\Mage.php(303): Mage_Core_Model_App->dispatchEvent(’controller_acti...’, Array)
#12 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Controller\Varien\Action.php(483): Mage::dispatchEvent(’controller_acti...’, Array)
#13 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Controller\Front\Action.php(56): Mage_Core_Controller_Varien_Action->postDispatch()
#14 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Controller\Varien\Action.php(380): Mage_Core_Controller_Front_Action->postDispatch()
#15 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Controller\Varien\Router\Standard.php(248): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch(’index’)
#16 C:\wamp\www\magento\app\code\core\Mage\Core\Controller\Varien\Front.php(158): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#17 C:\wamp\www\magento\app\Mage.php(459): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#18 C:\wamp\www\magento\index.php(65): Mage::run()
#19 {main}

Ik heb de bestanden waarin ik aan het werk was tijdens de crash al weer even nagekeken maar deze bestanden lijken gewoon in orde. Gelukkig kan ik nog wel inloggen in de back-end. Nu is mijn vraag of iemand van jullie ervaring heeft met deze of met zo’n soort crash?
Ik heb ondertussen al mooi wat tijd in het aanpassen gestoken dus ik hoop dat ik dat allemaal kan behouden. Is er misschien de mogelijkheid om een soort van systeemherstel o.i.d. te doen?

Alvast bedankt voor de hulp! Wordt erg gewaardeerd!

Groeten Bouwe

Image Attachments
crashErrorScreenshot.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Heeft niks met de bestanden te maken, de error geeft het eigenlijk al vrij duidelijk aan. Heb het zelf ook eens gehad.

De crash heeft de database wat vernaggeld maar t’is makkelijk te verhelpen.

Als je die error leest zie je dat er een primary key probleem is. M.a.w. Magento probeert een log table INSERT maar die key bestaat al. Hij moet uniek zijn en Magento crasht. Ik heb hier al eens een bug request voor gedeponeerd omdat ik vindt dat Magento niet moet crashen voor iets onbelangrijks als log-keeping.

De oplossing is makkelijk DELETE * FROM alle tables die met log_ beginnen. Probleem opgelost.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top