Magento Forum

Product combinatie’s

Thomas Jacobs
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo,

Op dit moment ben ik bezig een webshop in Magento op te bouwen. Dit gaat allemaal prima alleen snap ik één punt nog niet.
In de webshop wil ik onderandere tennisrackets gaan verkopen. Een tennisracket is een op zich zelf staand product. Maar elk racket moet ook met snaren bespannen worden. Er zijn 5 verschillende snaren waaruit gekozen kan worden met elk hun eigen prijs. Op dit moment heb ik de snaren ingevoerd onder de custom options van de producten, maar als de prijs van een snaar aangepast wordt of er komt een snaar bij moet ik alle rackets weer aanpassen wat erg tijdrovend is. Wat is hier de beste oplossing?

Nog even een abstracte samenvatting:
- +/- 100 verschillende rackets met elk hun eigen attributen (bladgrootte,gewicht,lengte,etc)
- +/- 5 verschillende snaren met elk hun eigen prijs of de mogelijkheid geen snaar te kiezen
- Als men kiest voor een bespanning is het gewicht waarop het racket bespannen moet worden verplicht in te vullen
- De snaren zijn voor ieder racket gelijk, het lijkt mij daarom overbodig voor elke racket/snaar combi een apart artikelcode aan te maken

Ik ben benieuwd welke oplossing jullie adviseren!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Als het nodig is om van de snaren de prijzen en (eventueel) voorraad bij te houden, dan zit je toch aan configurable producten. Daarvoor moet je eerste alle losse simple products invoeren, daarna per racket een configurable product. Dus dat zijn 6x100= 600 simple products en dan 100 configurable products.

Voor de verplichte invoer van gewicht is het denk ik iets lastiger. Daarvoor zal er een stukje code toegevoegd moeten worden dat controleert of dat het nodig is dat het ingevuld wordt.
Je zou ook standaard een verplicht tekstveld kunnen aanmaken, met als titel ‘Bij geen snaar vul in “0” Misschien iets on vriendelijker maar wel praktisch.

Magento Community
Magento Community

Thomas Jacobs
Jr. Member

Bedankt voor je reactie. De voorraad wordt niet bijgehouden maar de prijs wel. Om nu allemaal losse producten aan te maken en deze te groeperen is gekkenwerk en zal meer problemen opleveren dan wegnemen.

Ondertussen kwam ik wel een plugin tegen waarmee je een template met custom options aan verschillende producten tegelijk kan hangen. (http://www.aitoc.com/en/magentomods_custom_options_templates.html) waarschijnlijk kan ik met deze plugin het grootste gedeelte van mn problemen oplossen. 

Groet!

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Die hebben zo wie zo een aantal leuke extensies. 

Maar wat ik las op de site: “However admin can’t change options and option values for a particular product;”
Zit je dan niet nog met de prijs die je handmatig moet aanpassen?

Magento Community
Magento Community

Thomas Jacobs
Jr. Member

Uiteindelijk heb ik de plugin gekocht en werkt dat perfect. Kan nu voor alle tennisrackets een sjabloon aanmaken met custom options. Deze sjabloon hang ik vervolgens aan alle rackets. De prijs werkt zoals dat ook normaal zou werken met custom options.
Kost wat, maar ‘t werkt perfect!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top