Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Bestelling status toevoegen

snorrr
Jr. Member

Total Posts:  22

Als ik in de admin een bestelling open, kan je onderaan een notities toevoegen. Tevens zit er een dropdown voor de status. Echter staat hier alleen de status Wachtende in. Kan ik hier ook statussen aan toevoegen? En zo ja waar kan ik dat doen. Kan het namelijk nergens vinden in de admin.

Alvast bedankt voor de moeite

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Nee je kan er niet zomaar een paar toevoegen.

Er is een extensie voor:
http://www.magentocommerce.com/extension/1468/order-status

En als je zelf wil klussen:
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/9976/P30/#t130542

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

Ok bedankt voor het antwoord en de mogelijkheden om het toch voor elkaar te krijgen.

Wat ik me nu alleen afvraag, is het zo gek dat ik behoefte heb aan meer statussen? Hoe delen jullie het hele order afhandelings proces bijvoorbeeld in? Nu is het zo dat je dus alleen de volgende statussen hebt:

- Wachtende (Zo komt de order binnen)
- Bezig met verwerken (Wat betekent dit voor de klant?)
- Wordt vastgehouden (Wat betekent dit voor de klant?)
- Voltooid (Order is afgehandeld)

Er is bijvoorbeeld geen status, wacht op betaling, en besteld bij leverancier. Hopelijk zijn er een aantal shop eigenaren die wat inzicht in hun proces willen geven en hoe zij dit dat afhandelen in Magento.

Bedankt alvast.

Groeten,

Snorrr

Magento Community
Magento Community

sunsnow
Jr. Member

Total Posts:  3

Dag Snorrr,

Hoe heb jij uiteindelijk het probleem met de statussen opgelost? Heb jij een mogelijkheid gevonden om zelf nieuwe proces statussen te maken of wijzigen?

Hartelijke groet,
Hans

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

sunsnow - 14 August 2012 01:33 PM

Dag Snorrr,

Hoe heb jij uiteindelijk het probleem met de statussen opgelost? Heb jij een mogelijkheid gevonden om zelf nieuwe proces statussen te maken of wijzigen?

Hartelijke groet,
Hans

Bedankt voor je reactie. De hele workflow qua order afhandeling binnen Magento is in het begin vaak erg onduidelijk. De afgelopen weken heb ik bij verschillende projecten hier veel tijd in gestopt. Inmiddels is het me allemaal dan ook al grotendeels duidelijk. En omdat ik denk dat veel mensen hier tegen aanlopen lijkt het mij een goed onderwerp voor op mijn blog!

Ik zal er binnenkort een duidelijk artikel over maken op: www.webwinkelsmaken.nl. Dus hou het even in de gaten of schrijf je in voor de mailinglist.

Magento Community
Magento Community

dork99
Jr. Member

Total Posts:  9

Hoi,

Je kan toch orderstatussen aanmaken in de backend onder system ..Orderstatuses.
De orderstatus wijs je dan toe aan een hoofdproces b.v Processing.

Deze statussen zijn dan te benaderen op orderniveau en in te stellen via je dropdown voor de status.

Zie screenshot

greetz,

Dork

Image Attachments
orderstatus.png

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top