Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento en Ogone werkt dus NIET helemaal samen. Inmiddels opgelost

amerone
Jr. Member

Total Posts:  10

Momenteel zijn we sinds 1 januari overgestapt op Magento.
Wij werkten al jaren met Ogone en Shopfactory zonder enig probleem.
En boden aan: betaling via Bankoverschrijving, Visa Mastercard, Bancontact, Homebanking via KBC , Dexia en Ideal en Paypal.

Maar nu blijkt die Ogone module niet helemaal samen te werken met Magento.
http://www.magentocommerce.com/extension/2212/official-ogone-extension

Betaling via bankoverschrijving wordt niet ondersteund, met als gevolg dat de order gecancelled wordt in Magento en de klant een melding krijgt dat zij bestelling niet door gaat.

Terug koppeling van een Visa / Mastercard / Bancontact betaling by cancellation of error, blijft in Ogone op Pending staan.

De landing page van Ogone ziet eruit als een in elkaar gegooid zootje html code.

Het ergste is dat er nu dus een oeverloze discussie is ontstaan.
Volgens Ogone werkt hun module wel en liggen de fouten aan Magento.

“- reply added by Support\OGONE at 11/01/2010 09:30:35 :
Dear Mike,

Thank you for contacting us.

The answer to this ticket is the same as the ticket 224642.

A change has been requested to “Magento” because their module isn’t operational and supporting the bank transfer payment method.

In one of the following updates Banktransfer will be supported.

Please note there was a new release on the 5th of January (version 1.02), did you install this new release?

If after installing that release the system is still not compatible then you will need to wait for “Magento” to release the latest module that supports “Bank transfer”.

It was requested by several merchants using Magento/Ogone so Magento is actively working on developing this feature into its own module.”

In mijn ogen werkt het dus NIET en wil Ogone zijn verantwoording niet opnemen.
We hebben zelfs drie maanden gewacht op Ogone totdat zij ons de link doorgaven van de extentie.

Het aantal orders met verkeerde afloop is met 50 % gestegen. Met alle extra werk van dien.

Paypal werkt direct ondanks een bug in het totaal, dubbel bedrag.
De optie in Magento: Purchase Order is helaas niet direct een optie. Wel voor resellers maar niet voor particulieren.

Iemand in een gelijkwaardige situatie ?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

kristelvdl
Jr. Member

Total Posts:  3

Ik ben aan het testen met Paypal en dit werkt inderdaad.
Maar er is mij nu aangeraden om naar Ogone over te stappen vanwege de betere klantenservice.
Blijkbaar niet doen dus wink

Heeft er nog iemand anders ervaring met 1 van beide ?

Magento Community
Magento Community

amerone
Jr. Member

Total Posts:  10

Hallo ,

Inmiddels zijn de problemen opgelost.

Kunt Paypal buiten Ogone om gebruiken en daarnaast Ogone.

En ondanks de discussie die ik heb gehad is uiteindelijk alles opgelost.
Hun support en service blijft 1 van de beste.

Problemen hadden meer te maken dat we 1 van de eerste waren die Ogone gebruikten en ja dan kan er wel eens iets fout lopen.

Magento Community
Magento Community

kristelvdl
Jr. Member

Total Posts:  3

Ik heb vandaag ogone geïnstalleerd via backend magento, en nu werkt mijn site niet meer.
Ik kan nog inloggen, maar enkel dashboard en dan niets meer, ook via de front-end is het niet meer mogelijk om een item in een winkelkarretje te plaatsen.
En ik ben dus zo stom geweest om geen back-up te nemen alvorens installatie.

Weet iemand welke files, gegevens in database dat ik kan/moet verwijderen om terug een werkende site te hebben ?

Groetjes,
Kristel

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top