Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Editera CSS utan att oroa sig för overwrite i framtida uppd. 

cryx
Jr. Member

Total Posts:  7

Hej, jag har en fråga som säkert ställts förut.

Jag har laddat ner Blank theme här på magentocommerce.com och installerat och fixat in det så det funkar.

Min fråga är alltså:

Kan jag redigera style.css i /skin/frontend/default/blank/css utan att oroa mig att den ersätts i framtida uppdateringar för Magento Core?

Xml och phtml-filer vet jag redan att de behöver läggas i local för att inte påverkas.

Tack för svar.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

JDS80
Member

Total Posts:  56

Nej det borde inte skrivas över nåt i den mappen eftersom den är utan för default-temat.
Om du inte installerat via Magento Connect, och uppdaterar den åxå.

Magento Community
Magento Community

cryx
Jr. Member

Total Posts:  7

Nah, jag installerade ju blank theme med extension key i Magento Connect manager. Men när jag gör framtida uppdateringar för hela Magento-plattformen så använder jag inte Connect manager. Så det borde inte vara någon fara alltså?

Magento Community
Magento Community

JDS80
Member

Total Posts:  56

Jag vet inte vad som händer om du uppgraderar hela magento..

Hade jag varit du hade jag döpt om bÃ¥da “blank” mapparna skin/frontend/default/blank och \app\design\frontend\default\blank till nÃ¥t annat för att vara pÃ¥ den säkra sidan.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top