Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Navigationsbar, virker forkert, er det css problem eller ? 

KentChr_DK
Sr. Member

Total Posts:  222
Toftlund

Hej,

Jeg har fået en template købt og installeret.

Se her: http://www.coolprizes.dk og mit menupunkt: HJEM er sat ind i top.phtml iflg. opskrift fra denne artikel:
http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/add_home_link_to_menu_bar?do=show#add_home_link_with_functional_active_state_to_menu_bar_alternative_method
-Mulighed nummer 2 har jeg valgt.

Hvordan får jeg hele menulinjen til at være fuldendt. Skal jeg have rettet i styles.css, og hvor ?
Her er udsnit af nav.linjerne:

/********** < Navigation */
#nav { font-size:11px; margin:10px 0 0; padding:0 15px; }

/* All Levels */
#nav li { text-align:left; position:relative; background:url(../images/menu_bg.gif) left top repeat-x;}
#nav li.over { z-index:999; }
#nav li.over,
#nav li.active{background:url(../images/menu_bg_active.gif) left top repeat-x;}
#nav li.parent {}
#nav li a { display:block; text-decoration:none; }
#nav li a:hover { text-decoration:none; }
#nav li a span { display:block; white-space:nowrap; cursor:pointer; padding:7px 28px 8px; background:url(../images/menu_divider.jpg) right top no-repeat;}
#nav li ul a span { white-space:normal; }

/* 1st Level */
#nav li { float:left; }
#nav li a { float:left; color:#F7FAFA; }
#nav li a:hover { color:#1C9BFD; }
#nav li.over a,
#nav li.active a { color:#1C9BFD; }

#nav li.first a{background:url(../images/menu_left_corner.gif) left top no-repeat;}
#nav li.last a{background:url(../images/menu_right_corner.gif) right top no-repeat;}
#nav li.last a span{background:0;}
#nav #first-li.over a,
#nav #first-li.active a{background:url(../images/menu_left_corner_active.gif) left top no-repeat;}
#nav #last-li.over a,
#nav #last-li.active a{background:url(../images/menu_right_corner_active.gif) right top no-repeat;}

Håber I kan hjælpe og forstå mit spørgsmål.

Hilsen
Kent

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top