Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Edit options of a configurable product

webwerken
Jr. Member

Total Posts:  3

I’m struggling with the following problem.
My customer use Magento as his webshop and by now it contains over 8000 items. However he did misconfigure his “configurable product”. Of all his products sets his customer has a few options to select like color, size but also brand. And this last one shouldn’t be selectable as it’s not really an option.
Also a whole afternoon of Googeling didn’t help a lot.
Magento doesn’t seem to have a simple solutions to change these options once they are in place. I already had a search through all the db tables but got lost. If anyone could point me to the right direction, I would be very grateful.

Thanks in advance,

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Het mag in het Nederlands hier hoor.

In de admin kun je vrij gemakkelijk aan het attribuut ID komen van de brands. Daarmee zul je dan toch in de DB moeten gaan zoeken om te zien in welke table die attribuut_id aan het betreffende product-Id gekoppeld worden. Die kun je vervolgens dan deleten.

Attributen van het type varchar vind je hier.

catalog_product_entity_varchar

Int hier:

catalog_product_entity_int

De entity_id in die tables is het product_id.

Maar dan zal er nog wel een table zijn voorhet configurable products gedeelte van het verhaal. Met bovenstaande tables kun je allicht wat wijzer worden van het hoe en wat.

Magento Community
Magento Community

webwerken
Jr. Member

He, dank voor de snelle reactie.

Het attribuut ID en betreffende tabel had ik inderdaad al gelokaliseerd. Het is echter niet mijn bedoeling om het te verwijderen. Het moet een vaststaand gegevens zijn. De klant heeft al de keuze gemaakt voor een product merk-X, hij moet alleen nog even laten weten welke maat en kleur het moet hebben.

Ik zal morgen nog even verder zoeken en wellicht in even een extra CF aanmaken zodat ik kan achterhalen hoe en waar het wordt opgeslagen. En dan is de vraag natuurlijk of het werkbaar is om dit allemaal via de database aan te passen o dat hier een veel betere methode voor is.

Magento Community
Magento Community

webwerken
Jr. Member

Het is gelukt. Voor het geval iemand anders nog een keer met het zelfde probleem zit:

Allereerst heb je nodig het attribute ID.
De variablen van een “Configural product worden opgeslagen in de tabel:
“catalog_product_super_attribute”
en de bijbehorende labels vindt je in:
“catalog_product_super_attribute_lable”

Het verwijderen van de betreffende records in de eerste tabel zou voldoende moeten zijn om de betreffende optie te verwijderen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top