Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problemer med den danske sprogpakke

StanDK
Jr. Member

Total Posts:  3

Først et hej til jer alle sammen.

Jeg er helt ny bruger af både Magento og forummet, og efter lidt læsning frem og tilbage kan jeg se, hvor stort et arbejde I har lagt i den danske oversættelse.

Som ny bruger kan man kun sige mange tak for det.  kiss

Nu til problemet:

Jeg har en helt frisk install af den fulde Magento download på mit hotel hos Gigahost.dk samt oprettet tilhørende MySQL database.

Installationen forløb uden problemer og alt virker som det skal, både frontend og backend.

Via Magento Connect Manager har jeg hentet den danske sprogpakke med Locale_Mage_community_da_DK

Det ser umiddelbart ud til at virke fint, og den tilføjes uden problemer - der er dansk i både frontend og backend.

Der er dog den lille hage, at jeg i backend fÃ¥r en fejlmeddelelse i nederste venstre hjørne af IE8.0 - sÃ¥dan en gul advarselstrekant med “Der opstod en fejl pÃ¥ siden”. Siden vises ok, men der Ã¥benbart en fejl et sted - fjerner jeg sprogpakken igen via Magento connect forsvinder fejlen.

Fejlmeddelelsen kan maksimeres og viser:

Detaljer om fejl på websiden:

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Creative AutoUpdate v1.40.01)
Tidsstempling: Tue, 12 Jan 2010 11:22:22 UTC

Meddelelse: Ugyldigt argument.
Linje: 11097
Tegn: 2
Kode: 0
URI: h t t p://www.***mitdomæne***.dk/magento/js/index.php?c=auto&f;=,prototype/prototype.js,scriptaculous/builder.js,scriptaculous/effects.js,scriptaculous/dragdrop.js,scriptaculous/controls.js,scriptaculous/slider.js,prototype/validation.js,varien/js.js,mage/translate.js,mage/adminhtml/hash.js,mage/adminhtml/events.js,mage/adminhtml/loader.js,mage/adminhtml/grid.js,mage/adminhtml/tabs.js,mage/adminhtml/form.js,mage/adminhtml/accordion.js,mage/adminhtml/tools.js,mage/adminhtml/uploader.js

Hvis jeg indsætter den der lange adresse i en browser ender jeg godt nok i index.php, hvor der på linje 11097 står

document.body.insertBefore(header_copy, document.body.lastChild)

Locale står til dansk, jeg har opdateret cache via backend/system.

Jeg har ogsÃ¥ prøvet at deaktivere cache og slÃ¥ det til igen. Jeg har logged ud og ind og genstartet min maskine, intet hjælper.  hmmm

Søgning på nettet har ikke kunnet løs problemet - har I nogen ideer til en løsning?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Jeg kan bekræfte denne fejl, og den kommer ganske rigtigt kun nÃ¥r man kører med dansk sprog, selvom fejlen er i noget javascript som umiddelbart ikke har noget som helst med oversættelse at gøre. Jeg har prøvet at køre lidt debugging med IE8’s developer tools, men jeg kan ikke se hvad der er galt.

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Okay, jeg har fundet fejlen ved at prøve mig frem med at fjerne forskellige oversættelser. Fejlen er i Mage_Adminhtml.csv i sprogpakken, hvor følgende linie er forkert:

"Help Us Keep Magento Healthy - Report All Bugs","Hjælp med at holde Magento fejlfri - <a href=""http://www.magentocommerce.com/bug-tracking"" target=""varien_external""><strong>Rapporter alle fejl</strong</a>"

Der skal bare stå:

"Help Us Keep Magento Healthy - Report All Bugs","Hjælp med at holde Magento fejlfri - Rapporter alle fejl"

Rettelsen vil blive inkluderet i næste opdatering af sprogpakken. Du kan evt. lave den manuelt indtil da.

Magento Community
Magento Community

StanDK
Jr. Member

Total Posts:  3

Super - og rigtig, rigtig mange gange tak for den hurtige hjælp.

Mange hilsner

Mandrup

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top