Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento Connect failure

wjansen
Jr. Member

Total Posts:  22

Hallo,

Bij het opstarten van Magento Connect in versie 1.3.2.4 krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: main() [function.require]: Failed opening required ‘/home/lucifera/public_html/downloader/pearlib/php/PEAR.php’ (include_path=’/home/lucifera/public_html/downloader/pearlib/php:/home/lucifera/public_html/app/code/local:/home/lucifera/public_html/app/code/community:/home/lucifera/public_html/app/code/core:/home/lucifera/public_html/lib:.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php’) in /home/lucifera/public_html/lib/Varien/Pear.php on line 265

Iemand enig idee hoe dit te herstellen. Het pad lijkt op de een of andere manier verminkt te worden, krijg ik de indruk.
Elke hulp wordt op prijs gesteld. Er is voor de goede orde niets in de code aangepaast.

Bvd.
Willem

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

wjansen
Jr. Member

Probleem opgelost. Map downloader was verwijderd.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Connect vermijden is de manier om dit in de toekomst te voorkomen. Niks dan ellende, heb het zelf alleen voor de eerste module gebruikt en sindsdien doe ik het ‘handmatig’ (Beyond Compare). Weet je precies wat waar heen gaat en dus ook hoe het weer weg kan.

Magento Community
Magento Community

wjansen
Jr. Member

Hoi AT,

Dank voor je reactie. Ik moet je eerllijk bekennen dat ik op deze ene keer na geen problemen mee gehad heb en er best over te spreken ben. Je punt dat je niet weet waar wat geplaatst wordt staat als een huis. Niettemin ... doordat de map “downloader” verwijderd was werkte Magento Connect niet meer. Door deze opnieuw aan te maken is het probleem opgelost en werkt het weer naar behoren. Zo heb ik weer probleemloos een module kunnen installeren/uploaden.

Heb je toevallig ook ervaringen met het weergeven/berekenen van de BTW? Ik heb de handleiding gevolgd, maar de BTW wordt nog steeds niet berekend op dit site.

Gr, Willem

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

BTW instellingen gebruen op verschillende plaatsen. In de config (prijs inc/ex BTW), per product (welke BTW klasse) en dan nog de algemene BTW/tax rate instellingen. Als je wat screenshots hebt van die drie plus van een checkout die niet goed gaat, kan ik allicht wat inzicht geven.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top