Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento database uit de voeten gegroeid

wjansen
Jr. Member

Total Posts:  22

Hallo,

Om wat ervaring op te doen heb ik mij de afgelopen weken enthousiast gemaakt over Magento. Geweldig pakket met vele mogelijkheden. Een van de nadelen die ik heb kunnen ondervinden bij het regelmatig verwijderen en toevoegen van artikelen (binnen Magento) de indexsleutel blijft ophopen. Zo begint mijn eerste artikel met keynummer 6005 (niet te verwarren met de SKU of artikelnummer). Inmiddels is de database gevuld met 3952 artikelen en de database, door het niet herindezeren van de indexsleutel opgelopen tot 705 Mb, terwijl een export van de producten maar 16 Mb telt.

Ik zou mijn database willen optimaliseren, zodat de grootte van de database terug gebracht wordt tot normale proporties. Ik heb de indruk dat de inhoud vervuild is indexen die niet bijgewerkt zijn. Het heeft me aardig wat energie gekost om alle producten te importeren en wil die graag behouden. Vanwege de grootte kan PhpMyAdmin geen export leveren. Ook lukt het Magento niet (meer).

Hoe krijg ik de database geoptimaliseerd?

Dank,
Willem

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

BDC
Jr. Member

Total Posts:  13

Kan dit niet verholpen worden in het het cache-beheer onder de tab systeem.
Hier kan je de catalogus opnieuw indexeren. Misschien zijn de problemen dan wel opgelost?

Groeten

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

De mogelijkheden met phpMyAdmin zijn relatief beperkt. Het hangt ook voor een deel af van je hostingprovider, dat moet ik er dan wel bij vertellen. Een goede hostingprovider kan je SSH toegang geven, waarmee je natuurlijk wel wat meer mogelijkheden hebt. Anders kan Bigdump van pas komen bij het importeren van een DB, maar MySQLDumper is een tool die je absoluut moet hebben. Succes!

Magento Community
Magento Community

wjansen
Jr. Member

Total Posts:  22

Hallo,

Dank voor de reacties. Mijn provider biedt inderdaad de mogelijkheid tot het gebruik van SSH. MySQLDumper kende ik nog niet. Zal deze tool ook zeker meer gaan gebruiken. Ook de tip te herindexeren zal ik opnieuw uitvoeren. Ik had niet inde indruk dat het vorige keer geholpen heeft. Misschien wat te ongeduldig geweest. Beide tips zijn me heel wat waard geweest.

Nogmaals dank.

Magento Community
Magento Community

GruusByte
Jr. Member

Total Posts:  17
Amsterdam, Nederland

Je kunt imports het beste niet via de browser doen, maar via een losse shell/SSH server. Als hoster of serverbeheerder wil PHP niet een te lange executietijd geven.

We hebben een guide en scripts op onze site staan, maar deze zijn specifiek voor onze setup.
http://www.byte.nl/docs/Magento-Product-Import-No-Browser.html

Importeren kan je ook het beste doen als het niet druk is in de winkel. Het belast de databaseserver en maakt daarmee de winkel mogelijk langzaam, zeker als database en applicatie op dezelfde server staan.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top