Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Hjelp til oppsetting av ny hjemmeside

Tommy220
Jr. Member

Total Posts:  6

Skal nå oppdatere nettbutikk min med design og logo.

Har en designer som kan hjelpe meg med design , men ikke noe programmerer.

Så det jeg lurer på er om det er bedre å sette ut jobben til eks. trollweb eller burde jeg det selv.

Klarere å installere Magento.

Er det vanskelig å legge inn posten sin modul og Kredittkort-betaling med BBS. evt andre tilleggmoduler.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Alt er jo relativt, men det er ikke veldig vanskelig. Mye hjelp å få på forumet også om en står fast.

Har du fått installert Magento og du har en designer som forstår seg på CSS bør det å få opp butikken gå ganske greit. Både posten og DIBS sin modul er plug and play. Regner ikke med BBS sin er noe vanskeligere. Jeg ville i hvert fall forsøkt selv først, men er jo avhengig av hvor lang tid du har på å få ting klart.

Magento Community
Magento Community

Tommy220
Jr. Member

Hvilken side er det som har de best fungerende templates ?

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Trodde du hadde en designer? smile

Sjekk Magento Connect for templates. De fleste må en betale for.

Magento Community
Magento Community

Tommy220
Jr. Member

skjerfdeg.no - 31 December 2009 04:27 AM

Trodde du hadde en designer? smile

Sjekk Magento Connect for templates. De fleste må en betale for.

Ønsker å prøve meg litt først at jeg blir mindre avhenging av andre.

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Hei Tommy,

Og velkommen til norges Magento-miljø!! :D

Det er mange theme som er helt ubrukelige, sÃ¥ vokt deg.  Jeg har ekstremt dÃ¥rlig erfaring med betalings-templatene fra TemplateMonster (som ikke mÃ¥ forveksles med TemplateMaster).  De har betalings-themes som ser flott og elegante ut, men med totalt rÃ¥tten kode som er tidkrevende Ã¥ fikse.

Jeg har imidlertid kjempe god erfaring med Magento Classic Theme, som kommer i ulike farger.  Disse fungerer rett ut av boksen, og er gratis.  Veldig OK Ã¥ øve seg pÃ¥.

Når det gjelder arbeidet med Magento, så er det egentlig veldig enkelt å sette opp - dersom alt går som det skal.
Problemet er at det dukker alltid opp noe galt - en eller annen modul som ikke vil gjøre som den skal, problemer med magento og serveren etc. - som gir utrolig mye merarbeid.

Men når du først har fått siden opp, og til å fungere, så er Magento et veldig godt system å jobbe med.

Hvis du setter opp en magentoside og bruker en liten uke å på gjøre deg kjent med systemet, så vil du nok raskt få en følelse av om dette er noe du kan gjøre selv, eller om du bør sette ut arbeidet.

Tips:
- du sparer deg selv for veldig mye arbeid om du velger riktig serverleverandør (om du ikke allerede har en, eller hoster selv).
Vi brukte domeneshop lenge, og sidene gikk treigt, oppdateringene krasjet alltid, og det var generelt en del ting som ikke virket.
SÃ¥ byttet vi til properhost.net, og plutselig har Magento blitt et nytt system for meg.  Oppgraderingene gÃ¥r uten feilmeldinger, sidene er raske, og alt fungerer generelt bare veldig mye bedre nÃ¥r serverene er tilpasset Magento. 

//Lise

Magento Community
Magento Community

Tommy220
Jr. Member

Bruker I dag proisp som serverleverandør . Har bestilt theme fra themplate-master. legger ut siden når jeg er ferdig.

Magento Community
Magento Community

Tommy220
Jr. Member

Hvordan er deet jeg endrer alle menyer o.l til norsk.

Magento Community
Magento Community

Tommy220
Jr. Member

Hvordan legger jeg inn posten sin modul? Siden begynner nå å bli klar. Har kjøpt en Template fra TemplateMaster må bare se at de har gitt meg super bra service.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top