Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Vis varer, uden nogen på lager? 

Hansen22
Jr. Member

Total Posts:  12

Hej, jeg sidder og prøver på at få en Magento shop til at spille, og er stødt på et problem.
Jeg opretter en vare, laver en masse varianter af den for at vise den i dropdowns. Hovedvaren og de underligennede varer er alle varer der bliver bestilt hjem efter bestilling og er derfor ikke på lager, men jeg kan ikke få shoppen til at vise mine varianter og læg i kurv knappen uden der er sat et lagerantal på varerne, kan det være rigtig?

Er der en løsning/woraround på det eller er der bare noget jeg ikke har forstået?

Håber der er en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe, tak.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Hanaen22 - 12 December 2009 09:38 AM

Hej, jeg sidder og prøver på at få en Magento shop til at spille, og er stødt på et problem.
Jeg opretter en vare, laver en masse varianter af den for at vise den i dropdowns. Hovedvaren og de underligennede varer er alle varer der bliver bestilt hjem efter bestilling og er derfor ikke på lager, men jeg kan ikke få shoppen til at vise mine varianter og læg i kurv knappen uden der er sat et lagerantal på varerne, kan det være rigtig?

Er der en løsning/woraround på det eller er der bare noget jeg ikke har forstået?

Håber der er en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe, tak.

Hej Hanaen22

På dine varianter/simple-products kan du sætte : Lager -> Administrer lager til nej.

Derefter: System -> Cache-styring -> Lagerstatus: Opdater!

Så bør de vises selvom lagertallet < 1

God vind med shoppen og fortsat god weekend!

Magento Community
Magento Community

Hansen22
Jr. Member

Hej, tak for svaret, tror det løste problemet, dog kun på nyoprettet varer. den tidligere oprettede vare vil stadigvæk ikke gøre som jeg kunne tænke mig, så den kan stadigvæk ikke lægges i kurv.

Hvordan spiller det ind pÃ¥ efterfølgende varer hvis jeg opretter en ny vare, og beder om “Administrer lager til ja”, ændrer det sÃ¥ noget for for de tidligere der er sat til nej?

Magento Community
Magento Community

Hansen22
Jr. Member

Hej igen, sad lige og tænkte pÃ¥ om man kunne fjerne teksten “Status: PÃ¥ lager” for enkelte varer, eller gælder det for hele shoppen?

Hvis det skal fjernes er det så i HTML koderne eller inde fra Admin delen?

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Hanaen22 - 12 December 2009 10:36 AM

Hej, tak for svaret, tror det løste problemet, dog kun på nyoprettet varer. den tidligere oprettede vare vil stadigvæk ikke gøre som jeg kunne tænke mig, så den kan stadigvæk ikke lægges i kurv.

Hvordan spiller det ind pÃ¥ efterfølgende varer hvis jeg opretter en ny vare, og beder om “Administrer lager til ja”, ændrer det sÃ¥ noget for for de tidligere der er sat til nej?

Du kan sætte det for de eksisterende produkter også:

Katalog -> Produkter -> Vælg alle -> Opdater egenskaber -> Lager -> Administrer lager : Nej

Derefter: System -> Cache-styring -> Lagerstatus: Opdater!

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Hanaen22 - 12 December 2009 10:44 AM

Hej igen, sad lige og tænkte pÃ¥ om man kunne fjerne teksten “Status: PÃ¥ lager” for enkelte varer, eller gælder det for hele shoppen?

Du kan ændre teksten for hele shoppen. : 

System -> Konfiguration -> Udvikler -> Inline Oversættelse -> Aktiv for Frontend: Ja

Smut ud i frontenden og ret teksten.

Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Total Posts:  61

powerhosting.dk - 13 December 2009 02:42 AM

Hanaen22 - 12 December 2009 10:44 AM

Du kan ændre teksten for hele shoppen. : 

System -> Konfiguration -> Udvikler -> Inline Oversættelse -> Aktiv for Frontend: Ja

Smut ud i frontenden og ret teksten.

Og for lige at svare på trådstarters sidste del af spørgsmålet; Ja, Det gælder for alle produkter ("på lager") i hele shoppen.

Magento Community
Magento Community

Hansen22
Jr. Member

Tak for svarene, jeg graver videre i opsætningen.

Magento Community
Magento Community

DanielRabaek
Sr. Member

Total Posts:  79

Bare lige for at få det skåret ud i pap.
Vil det sÃ¥ sige at man ikke kan fÃ¥ “læg i kurven"-knappen selvom varen ikke er pÃ¥ lager ?

Eksempel:
Hvis man har et antal vare som er pÃ¥ lager og som skal have teksten “PÃ¥ lager” og selvfølgelig en “læg i kurven"-knap.
Og man har et antal vare som ikke er pÃ¥ lager. De skal have teksten “Ikke pÃ¥ lager” men ogsÃ¥ en “læg i kurven"-knap.

Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Total Posts:  61

bikebusiness - 22 January 2010 07:37 AM

Bare lige for at få det skåret ud i pap.
Vil det sÃ¥ sige at man ikke kan fÃ¥ “læg i kurven"-knappen selvom varen ikke er pÃ¥ lager ?

Eksempel:
Hvis man har et antal vare som er pÃ¥ lager og som skal have teksten “PÃ¥ lager” og selvfølgelig en “læg i kurven"-knap.
Og man har et antal vare som ikke er pÃ¥ lager. De skal have teksten “Ikke pÃ¥ lager” men ogsÃ¥ en “læg i kurven"-knap.

Det sidste kan ikke lade sige gøre i en standard Magento opsætning. Til gengæld kan du vælge at sende en info besked til kunden som vises i indkøbskurven nÃ¥r “ikke-pÃ¥-lager” varer lægges i kurven. Denne info besked er ens for alle varer i shoppen og kan tilrettes med inline oversætteren.
Kig under punktet lager for det givne produkt.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top