Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

ePay lancerer betalingsmodul til Magento

epay_tk
Sr. Member

Total Posts:  81
Aalborg

Hej Jesper,

PÃ¥ dit link fÃ¥r du en SSL warning, fordi der er elementer, der refereres til uden om vores relay-script, og dermed ikke er sikre (absolutte url’s). Jeg har vedhæftet et screendump af denne warning.

Alle stier skal være relative, før det vil fungere. Men hvis du kan forklare mig hvordan man opsætter stier til css, javascript, billeder osv i magento til at være relative frem for absolutte, så vil jeg meget gerne vide det, og kan herefter implementere den integrerede løsning af ePay i systemet.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen
ePay | Dit Online Betalingssystem
http://www.epay.dk

Image Attachments
ssl_warning.gif

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Svendsen
Jr. Member

Total Posts:  2

Hej

Jeg ser også problemet med at ordren går igennem hvis man vælger IKKE at betale. Jeg har ikke lige studeret problemet nærmere - men det må da være en enkel løsning på problemet.

En anden ting er problemet med at kunden modtager to ordrebekræftelser og jeg inde i admin, under ordren, ser to ens kommentarer fra ePay.
Jeg har set andetsteds på forummet, at løsningen er en udvidelse af en if-condition i StandardController.php (noget med !$this->_callbackAction..). Hvis dette er en korrekt løsning, kan du så ikke comitte, så den bliver en del af pakken?

På forhånd tak.

Mvh.,
Michael

Magento Community
Magento Community

martinleinstein
Jr. Member

Total Posts:  16

Jeg har lige en spørgsmål?
Er der mulighed for at Epay ikke kommer i et popup system når man gennemføre en betaling?
Jeg tror bare at det kan miste kunder, når selve betalingsproccessen ikke er på selve siden....

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Total Posts:  80

Hej Trendfigther

Problemstillingen omkring popup-vinduet er blevet diskuteret tidligere i denne tråd og på nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt at få betalingsvinduet integreret i selve checkout-processen.

Magento Community
Magento Community

martinleinstein
Jr. Member

Total Posts:  16

Thissel - 03 January 2009 09:23 AM

Hej Trendfigther

Problemstillingen omkring popup-vinduet er blevet diskuteret tidligere i denne tråd og på nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt at få betalingsvinduet integreret i selve checkout-processen.

Ok tak!

Magento Community
Magento Community

Martin Tygsen
Jr. Member

Total Posts:  22

Svendsen - 09 December 2008 03:05 PM

Hej

Jeg ser også problemet med at ordren går igennem hvis man vælger IKKE at betale. Jeg har ikke lige studeret problemet nærmere - men det må da være en enkel løsning på problemet.

Mvh.,
Michael

Er der nogen der har fundet en løsning på dette problem? Problemet er især kritisk hvis man benytter sig af produkter der kan downloades. Eftersom kunden så kan downloade et produkt ved bare at lukke betalingsvinduet ned.

Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Total Posts:  51

Gad også godt at de gad ordne således at vores kunder ikke modtager 1-4 ordrebekræftelser

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Hej,

Til info har vi hos ePay netop lanceret version 2.0 af betalingsmodulet til Magento. Dette modul indeholder en række fejlrettelser samt en række væsentlige udvidelser.

Betaling i eget layout
Betalingen kan ske enten i enten eget layout eller via standard betalingsvinduet. Vi har modtaget mange henvendelser fra Magento brugere der var bekymrede for brugen af betalingsvinduet. Dermed har vi nu lagt ind, således det er muligt i administrationen til betalingsmodulet i Magento at vælge, at betalingen fremover sker i det eksisterende layout.

Engelsk sprog
Vi har lavet om i sprogteksterne, således både Dansk (da_DK) og Engelsk (en_US) sprog oversættelser er tilgængelige. På siden http://www.magentoguiden.dk findes en kort guide til hvordan modulet oversættes til andre sprog, hvis det er nødvendigt.

Styring af lager
Det kan sættes op således lageret først tælles ned når betalingen er gennemført. Problemet er at ordren først skal oprettes inden der kan gås til betaling. Her bliver der normalt talt antal ned fra lageret i Magento. Her er der nu lavet funktionalitet omkring dette, således lageret først tælles ned når selve betalingen er registreret i Magento systemet.

Logoer
Det er nu muligt inde fra indstillingerne til betalingsmodulet at styre, hvilke logoer der skal præsenteres over for kunden, når kunden går til betalingen. Det er selvfølgelig altid muligt at rette i de forskellige templates, således de passer præcist til dit eget behov (app\design\frontend\default\default\template\epay).

Betalings informationer på ordren i administrationen
der er nu ændret på den måde som ePay betalingsoplysningerne vises i administrationen. Nu findes disse informationer under betalingsmåde og ikke under kommentar. Derudover vises oplysninger som transaktionsgebyr, betalingsdato, valutakode, MD5 stempel (hvis benyttes), svindelkontrol samt det type kort, der er betalt med.

Betalings informationer på ordren i kunde administrationen
Lige som det er muligt at se informationer om betalingen i administrationen til Magento, er det nu også muligt for kunden at se de ekstra betalingsinformationer. Dette er informationer som transaktionsnummeret i ePay, det slags kort som der er betalt med samt transaktionsgebyr (hvis dette pålægges kunden). Samme oplysninger kommer også med, når kunden udskriver sin ordre inde fra sin kundeadministration i Magento.

Problem med dobbelte ordrebekræftelser rettet
Der har i længere tid været problemer med dobbelte ordrebekræftelser, der efter betalingens gennemførsel har været sendt til kunden fra Magento systemet. Dette er nu rettet, således kunden kun modtager én ordrebekræftelse (hvis dette er aktiveret).

Information til betaling i eget eksisterende layout
Hvis du vælger at aktivere betalingen, således det sker i eget eksisterende layout, kan du løbe ind i problemer med billeder og links rammer ind forkert i dit Magento system. Her er det vigtigt du ændrer dine stier til objekter på din side, således de alle er relative. Læs mere om ePay relay-script her: http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=5.

Guide til installation og konfiguration
På siden http://www.magentoguiden.dk har vi lavet en guide, der trin for trin beskriver hvordan ePay modulet installeres i Magento. Denne guide forklarer også om de enkelte indstillinger til betalingsmodulet i Magento samt hvordan man kommer i gang med at teste ePay modulet (med oprettelser af en test-konto hos ePay).

Oplevelser, fejl og forslag til nye funktioner
Hvis du oplever problemer med vores nye modul eller har du generelle forslag / idéer til fremtidige udgivelser, er du hjerteligt velkommen til at sende dem til vores support. Kontakt informationerne kan findes på siden: http://www.epay.dk/main/contact.asp.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Hej,

Der er mange der har meldt ind med problemer omkring opgradering fra et ePay modul 1.8.x til det nye modul med mulighed for betaling i eget layout. Til dette er der lavet en opdatering (2.0.0.5), der kan hentes på magento connect.

Hvis I ønsker at benytte betaling i eget layout, er det vigtigt at I deaktiverer indstillingen “System” -> “Configuration” -> “Web” -> “Session Validation Settings” -> “Validate REMOTE_ADDR”. Deaktiveres denne indstilling ikke, vil I blive redirected til forsiden nÃ¥r relay-scriptet kaldes. Der er vedhæftet et screenshot af denne indstilling.

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Image Attachments
magento_system_web.jpg

Magento Community
Magento Community

jlock
Jr. Member

Total Posts:  12
Kolding - Denmark

Har nogle problemer med den nye opdatering! Jeg kører Magento 1.2.1 og har netop opdateret til nyeste version af Epay 2.0.0.5.

NÃ¥r jeg prøver at lave en betaling med dankort fÃ¥r jeg bare en “blank” side - http://www.domænenavn.dk/epay/standard/redirect/ - hvor der normale vil komme fra med link til popupvindue i tilfælde af popup blokker. Jeg har prøvet at skifte til integreret betaling med samme resultat, men dog med en anden url som kører over epay.dk’s relay, men stadig blank vindue.

Nogen der kan hjælpe??

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Hej,

Enkelte har meldt dette problem ind ved opdatering fra en tidliere udgave. Her har det været databasen, der har voldt problemer, hvor mysql install scriptet af en eller anden årsag ikke er kørt under installationen fra Magento Connect.

Derfor - har du en tabel, der hedder “epay_order_status” oprettet i din mysql?

Du kan prøve at eksekvere disse 2 SQL’er mod din database, og se om det ikke hjælper dig.

delete from ‘core_resource’ where code = ‘epay_setup’;

CREATE TABLE if not exists `epay_order_status` (
`orderid` VARCHAR(45) NOT NULL,
`tid` VARCHAR(45) NOT NULL,
`status` INTEGER UNSIGNED NOT NULL DEFAULT 0 COMMENT ‘0 = unpaid, 1 = paid’,
`amount` VARCHAR(45) NOT NULL,
`cur` VARCHAR(45) NOT NULL,
`date` VARCHAR(45) NOT NULL,
`eKey` VARCHAR(45) NOT NULL,
`fraud` VARCHAR(45) NOT NULL,
`subscriptionid` VARCHAR(45) NOT NULL,
`cardid` VARCHAR(45) NOT NULL,
`transfee` VARCHAR(45) NOT NULL
);

Med venlig hilsen

Thomas Knudsen

Magento Community
Magento Community

jlock
Jr. Member

Total Posts:  12
Kolding - Denmark

Hej Thomas

Nu virker det perfekt!

Og hvor er det da fedt at man nu kan betale integreret i eget design! MASSER af ros herfra!

Magento Community
Magento Community

JesperDK
Sr. Member

Total Posts:  87
Denmark

Hej,

Den nye version ser lækker ud! Super fedt at man kan lave betalingen i eget design/vindue!

Er det kun mig, der har problemer med at lageret ikke bliver talt ned ved bestilling? Jeg har sat den til først at tælle ned, når ordren er betalt, men der sker ingen ændring i lagerbeholdningen alligevel.

Ud over at opgradere til den nye version her, har jeg også opgraderet Magento, så fejlen kan også ligge der. Ville bare høre om andre har været ude for det samme?

smile
/Jesper

Magento Community
Magento Community

JesperDK
Sr. Member

Total Posts:  87
Denmark

Hej igen,

Kan nu fortælle at det kun er med ePay ordrer at lageret ikke tæller ned. Har taget imod ordrer vi PayPal, hvor lagerhåndteringen fungerede fint smile

Hilsen

- Jesper

Magento Community
Magento Community

Etasker
Member

Total Posts:  54
Denmark

Efter lidt arbejde med at fÃ¥ det til at fungere… (Database, den ville ikke helt æde den SQL som skrevet ovenfor) virker det nu!

OG FORFANDEN DA, Hvor er det bare blevet fedt!!

Tak!, det her er noget der kommer til at kunne mærkes på konverteringsraten!!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top