Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Multi domein opzet en onepagecheckout werkt niet goed

richardreen
Jr. Member

Total Posts:  4

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem:

Ik heb een multidomein opzet in magento CE 1.8 waarbij ik de tutorial van magento heb gevolgd.
Ik heb dus twee domein, de eerste domeinA werkt naar behoren, alle checkout worden doorgerouteerd naar de iwd onepagecheckout.
Als een klant in het tweede domein echter wil afrekenen wordt deze doorgerouteerd naar het eerste domein en krijgt de melding ‘empty card’

Als ik echter de iwd onepagecheckout uitschakel voor het tweede domein dan wordt deze normaal doorgerouteerd naar de default afrekenen pagina met de zes stappen. De fout lijkt te zitten in de iwd onepagecheckout maar daar heb ik geen enkele mogelijkheid om iets mbt de multi domein te zetten met als uitzonder aan of uit.

Wie is ook ooit tegen dit probleem aangelopen en hoe is dit toen opgelost?

NB. Ik heb momenteel voor het eerste domein ssl enables en voor het tweede niet.
Is dit misschien de oorzaak van het probleem, alhoewel dat wel vreemd zou omdat de normale afrekenen methode wel werkt.

groeten

Richard

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

richardreen
Jr. Member

Total Posts:  4

Het probleem is opgelost door de beide webshop een van een eigen ssl certificaat te voorzien.

Het blijkt nu dat als je voor een webshop een ssl certificaat hebt geinstalleerd, en zowel de onveilige als veilige paden hebt ingevuld, en voor de twee niet magento bij het afrekenen naar veilige url springt, en dit is dus de andere shop. Als je nu voor de tweede shop ook een ssl certifcaat installeer hij dan wel op deze shop blijft. Wel een beetje vreemd omdat je bij de web instellingen het veilige deel kunt uitschakelen.

Heb dus nu twee webshops met ieder een eigen certificaat. Moest hiervoor wel de apache sni oplossing kiezen, maar alles werkt naar behoren. Kijk maar eens bij akop-shop.nl en gespenwereld.nl.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top