Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

CSS Neuling

goldorak
Jr. Member

Total Posts:  8

Hallo Gemeinde:-)

Habe das Blank Theme installiert und mach mich gerade an die Anpassungen.
Leider weiß ich nicht, wie ich das Hintergrundbild in meinem Header über den ganzen Header bekomme und alle anderen Elemente über das Hintergrundbild.
Arbeite gerade nebenbei ein css buch durch, bin aber noch weit entfernt vom ziel.
Kann mir jemand weiterhelfen oder die richtung weisen..wäre super…

Hier mein css code:

/* Header ================================================================================ */
.logo { float:leftwidth:700pxheight:163pxoverflow:hidden
.header-container {}
.header { padding:10pxborder:1px solid #ddd; }
.header .logo { background-position:0 0background-repeat:no-repeattext-indent:-999em}
.header .logo a { display:blockwidth:200pxheight:163px}
.header .welcome-msg { font-weight:boldtext-align:right}
.header .links { float:right}
.header .form-search { text-align:center}
.header .form-search .search-autocomplete { z-index:999}
.header .form-search .search-autocomplete ul { border:1px solid #ddd; background-color:#fff; }
.header .form-search .search-autocomplete li { padding:3pxborder-bottom:1px solid #ddd; cursor:pointer; }
.header .form-search .search-autocomplete li .amount { float:rightfont-weight:bold}
.header .form-search .search-autocomplete li.selected {}
.header .form-language { text-align:center}
Image Attachments
bsp.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top