Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

iDeal probleem Magento

GiuseppeL
Jr. Member

Total Posts:  3

Beste allemaal,

Ik krijg met geen mogelijkheid de iDeal module geinstalleerd in Magento. Ik draai versie 1.3.2.4

Deze module:  http://www.magentocommerce.com/extension/159/ideal-extension
Extension key: magento-core/Mage_Ideal

Magento connect geeft zelf onderaan de volgende melding: Procedure completed. Please check the output frame for useful information and refresh the page to see changes.

Hoe ga ik op een normale manier de boel aan de praat krijgen?

Wat doe ik fout en wat moet ik doen? Mijn dank is groot voor jullie hulp!

Hieronder de code vanuit Magento connect.

downloading Mage_Ideal-1.1.1.tgz ...
Starting to download Mage_Ideal-1.1.1.tgz (20,202 bytes)
. . . . ...
done20,202 bytes
could not extract the package
.xml file from "/home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/Mage_Ideal-1.1.1.tgz" Extracted file /home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/package.xml does not have the correct file size '8192' (9817 expected). Archive may be corrupted.
Download of "magento-core/Mage_Ideal" succeededbut it is not a valid package archive
Error
cannot download "magento-core/Mage_Ideal"
downloading Mage_Core_Modules-1.3.2.4.tgz ...
Starting to download Mage_Core_Modules-1.3.2.4.tgz (1,625,826 bytes)
Could not download from "http://connect.magentocommerce.com/core/get/Mage_Core_Modules-1.3.2.4.tgz"cannot download "magento-core/Mage_Core_Modules" (/home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/Mage_Core_Modules-1.3.2.4.tgzwrite failed (Undefined variablephp_errormsg))
Errorcannot download "magento-core/Mage_Core_Modules"
downloading Lib_Varien-1.3.2.2.tgz ...
Starting to download Lib_Varien-1.3.2.2.tgz (112,925 bytes)
...
done112,925 bytes
.xml file from "/home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/Lib_Varien-1.3.2.2.tgz" Extracted file /home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/package.xml does not have the correct file size '8192' (18233 expected). Archive may be corrupted.
Download of "magento-core/Lib_Varien" succeededbut it is not a valid package archive
Error
cannot download "magento-core/Lib_Varien"
downloading Lib_Js_Mage-1.3.2.3.tgz ...
Starting to download Lib_Js_Mage-1.3.2.3.tgz (70,330 bytes)
...
done70,330 bytes
downloading Lib_Js_Prototype
-1.3.2.tgz ...
Starting to download Lib_Js_Prototype-1.3.2.tgz (220,016 bytes)
...
done220,016 bytes
.xml file from "/home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/Lib_Js_Prototype-1.3.2.tgz" Extracted file /home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/package.xml does not have the correct file size '8192' (17943 expected). Archive may be corrupted.
Download of "magento-core/Lib_Js_Prototype" succeededbut it is not a valid package archive
Error
cannot download "magento-core/Lib_Js_Prototype"
downloading Lib_PEAR-1.3.1.tgz ...
Starting to download Lib_PEAR-1.3.1.tgz (118,847 bytes)
...
done118,847 bytes
downloading Lib_ZF
-1.7.2.4.tgz ...
Starting to download Lib_ZF-1.7.2.4.tgz (1,252,569 bytes)
...
done1,252,569 bytes
.xml file from "/home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/Lib_ZF-1.7.2.4.tgz" Extracted file /home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/package.xml does not have the correct file size '8192' (150889 expected). Archive may be corrupted.
Download of "magento-core/Lib_ZF" succeededbut it is not a valid package archive
Error
cannot download "magento-core/Lib_ZF"
downloading Lib_ZF_Locale-1.7.2.2.tgz ...
Starting to download Lib_ZF_Locale-1.7.2.2.tgz (1,279,370 bytes)
...
done1,279,370 bytes
.xml file from "/home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/Lib_ZF_Locale-1.7.2.2.tgz" Extracted file /home/levatino/public_html/winkel/downloader/pearlib/download/package.xml does not have the correct file size '8192' (42611 expected). Archive may be corrupted.
Download of "magento-core/Lib_ZF_Locale" succeededbut it is not a valid package archive
Error
cannot download "magento-core/Lib_ZF_Locale"
magento-core/Lib_Js_Mage requires package "magento-core/Lib_Js_Prototype" (version >= 1.3.2version <= 1.3.3excluded versions1.3.3)
ERRORfailed to write /home/levatino/public_html/winkel/lib/PEAR/HTTP/Request/.tmpListener.phpNon-static method PEAR_Installer_Role::factory() should not be called staticallyassuming $this from incompatible context

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

GiuseppeL
Jr. Member

Total Posts:  3

Inline Media - 03 December 2009 06:49 AM

Er is in ieder geval iets mis met je package.xml, je kan eens proberen de volgende mappen te legen en dan opnieuw iDeal te installeren:

downloader/pearlib/download/
downloader/pearlib/cache/

Dit werkt inderdaad, bedankt!

Topic kan mijn inziens op slot.

Magento Community
Magento Community

Garta
Jr. Member

Total Posts:  8

Deze oplossing werkt niet bij mj ik krijg deze fout:

downloading Mage_Ideal-1.1.1.tgz ...
Starting to download Mage_Ideal-1.1.1.tgz (20,202 bytes)
. . . . ...done: 20,202 bytes
ERROR: failed to write /hsphere/local/home/joyce3/homebyasa.nl/app/design/frontend/default/modern/layout/.tmpideal.xml: copy(/hsphere/local/home/joyce3/homebyasa.nl/app/design/frontend/default/modern/layout/.tmpideal.xml): failed to open stream: Permission denied

Maar bestand waar hij naar verwijst bestaat helemaal niet!

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Total Posts:  125

Heb versie 1.3.2.2 (ideal advanced)

Kreeg na dat ik de ideal module had geinstalled allemaal foutmeldingen, uiteindelijk een backup versie er weer op gezet.
Blijkt dat ik de module al had geinstalleerd want hij was backend zichtbaar onder de tabs, erg apart want hij staat verder niet bij de magento connect manager.

Nu was de idealkeuze alleen nog niet front-end zichtbaar, heb toen de idealtest.secure ingevuld en werd front-end zichtbaar!

Magento Community
Magento Community

check01
Jr. Member

Total Posts:  16

Heb ook wat probleempjes met iDeal. Het contract is getekend en bijna alle vinkjes behalve integratie staan op groen. Echter als ik de 6 proefbetalingen wil maken op het bekende adres (https://idealtest.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do) dan krijg ik de volgende lijst met foutmeldingen:

Er is een technische fout opgetreden.

Acceptant ID is verplicht.
subID is verplicht.
Bedrag is verplicht.
Muntsoort is verplicht.
aankoopID is verplicht.
artikelnummer1 is verplicht.
Beschrijving artikel1 is verplicht.
Aantal artikel1 is verplicht.
Prijs artikel1 is verplicht.
Betaalmethode is verplicht.
geldig tot is verplicht.
Ongeldig of nog niet geaktiveerd Acceptant ID

Staan er bij de Rabobank wellicht een aantal settings (nog) niet goed? Is deze melding bij iDEAL bekend voor iemand?

Bedankt voor elke reactie!

Remco

Magento Community
Magento Community

stinie
Jr. Member

Total Posts:  1
Rotterdam

Is het je nog gelukt om dit probleem op te lossen?

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Door extra hidden parameters in mijn formulier is het me gelukt om de foutmeldingen weg te krijgen op 1 na.

Nu heb ik deze foutmelding:

“Er is een technische fout opgetreden”

Wijs kan ik van deze foutmelding niet worden.

Wie weet is het jou gelukt om het op te lossen en heb je een goede tip voor mij.

<!-- extra parameters only needed for the 7 test transactions https://idealtest.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do -->
<input type="hidden" name="merchantID"            id="merchantID"            value="secretnumber">
<
input type="hidden" name="subID"                id="subID"                value="0">
<
input type="hidden" name="purchaseID"            id="purchaseID"            value="NI4N0025Z9081">
<
input type="hidden" name="itemNumber1"            id="itemNumber1"        value="12345">
<
input type="hidden" name="itemDescription1"    id="itemDescription1"    value="xxx">
<
input type="hidden" name="itemQuantity1"        id="itemQuantity1"        value="3">
<
input type="hidden" name="itemPrice1"            id="itemPrice1"            value="5">
<
input type="hidden" name="paymentType"            id="paymentType"        value="ideal">
<
input type="hidden" name="validUntil"            id="validUntil"            value="2016-01-01T12:00:00:0000Z">

In de integratie handleiding ben ik deze parameters niet tegengekomen.

Strange. Maar wie weet is het heel duidelijk als iemand het mij uit kan leggen.

Fijne avond en ik hoop van iemand te horen die het antwoord weet.

Groetjes, Christine

Image Attachments
foutmeldingen.ideal.testkassa-004.png

Magento Community
Magento Community

peterjaap
Jr. Member

Total Posts:  28
Groningen, The Netherlands

Hoi Christine,

Ik heb de afgelopen week ook met een soortgelijk probleem lopen worstelen bij een klant van mij. De Mage_Ideal module is zeer spaarzaam met specifieke errormeldingen zoals je al gemerkt hebt. Door de errormelding wat specifieker te maken kan je jouw probleem misschien beter oplossen. In de file Mage/Ideal/Model/Api/Advanced.php vind je een regel “$this->setError($xml->Error->consumerMessage);”. Dit is de melding die je krijgt te zien. Verander deze regel in:

$this->setError($xml->Error->errorMessage);

of voor een meer specifiekere error melding;

$this->setError($xml->Error->errorMessage->errorDetail);

Vergeet na het oplossen van de fout dit niet terug te zetten; anders worden klanten in de toekomst misschien geconfronteerd met een technische foutmelding.

Ik had problemen met dat bij sommige producten de klant werd teruggestuurd en dat de iDEAL betaling niet afgerond kon worden. De klant kreeg “An error occurred. Redirecting you back to the store.” te zien. Na het aanpassen van bovengenoemd bestand kreeg ik de volgende melding:

Field generating error: amount. Parameter ‘1635.4’ is not a natural(or ‘-’) format

Op de een of andere manier gaat er in de afronding/berekening van de ‘amount’ variabele naar de bank iets fout. Dit ging om een bestelling van €16,35 oftewel 1635 cent. Hij zou dus 1635 moeten meegeven maar hij gaf 1635.4 mee. Omdat de ‘.4’ er achter stond gaf hij dus die melding. Ik heb het als volgt opgelost;

Boven deze regel: “// build concatened string” deze regel plaatsen;

$amountRounded utf8_encode(round($request->getAmount()));

Vervolgens vind je in het blok waar de $message variabele aangemaakt wordt deze regel;

$request->getAmount()

Verander deze regel in;

$amountRounded

Iets verder naar beneden wordt de $reqMsg variabele aangemaakt, waarin je deze regel vindt;

"<amount>" $request->getAmount() . "</amount>\n"

Verander deze in:

"<amount>" $amountRounded "</amount>\n"

Hopelijk helpt dit mensen met hetzelfde probleem.

Magento Community
Magento Community

fourroses666
Sr. Member

Total Posts:  90

Ik krijg de nieuwe versie niet werkend in 1.3.2.2 waar ideal advanced standaard in staat.

Ik heb het nieuwe ideal_v3.cer geupload en de urls aangepast zie hieronder:

app/code/core/Mage/Ideal/Model/Api/Advanced.php

if ($this->getConfigData(’test_flag’) == 1) {
$acquirerUrl = ‘https://idealtest.secure-ing.com/ideal/iDEALv3’;
} else {
$acquirerUrl = ‘https://ideal.secure-ing.com/ideal/iDEALv3’;
}

werkt niet :(

nog steeds blanko

Magento Community
Magento Community