Magento Forum

Template probleem

Eric74
Jr. Member

Total Posts:  5

Ik ben op het moment aan het testdraaien met Magento en wil graag een ander template gaan gebruiken. Het lukt echter niet om een geinstalleerde template te activeren voor de website.

Wat ik heb gedaan is via Magento Connect de “modern” theme geinstalleerd (magento-core/Interface_Frontend_Default_Modern).

Daarna via System > Design > Add Design Change > “modern” toegevoegd. Alle cache refresh uitgevoerd. Dit had geen verandering tot gevolg op de website.

Tweede optie die ik heb geprobeerd is via System > Configuration > Design onder Themes bij Default “modern” ingevuld. Alle cache weer gerefreshed. Geen enkel resultaat.

Er zijn honderden links met instructies over hoe dit te doen, maar die komen allemaal neer op de opties die hierboven staan beschreven.

Heeft iemand een idee wat ik hier over het hoofd heb gezien?

Dank,
Eric

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

cupiflow
Jr. Member

Total Posts:  6

heb je bij systeem ontwerp gekeken?

Magento Community
Magento Community

Eric74
Jr. Member

Helaas, dat had ik ook al geprobeerd.
Ik vermoed een probleem met de database. Op een testversie werkte het direct. Daarna voor de zekerheid de test installatie naar de productie db laten wijzen en het probleem was weer terug. Daarna maar een schone installatie gedaan van Magento op de productie omgeving en een schone database begonnen.
Dat was veel werk, maar helaas wel de snelste oplossing.

Dank voor het meedenken.

Eric

Magento Community
Magento Community

cupiflow
Jr. Member

Total Posts:  6

Soms is dat inderdaad de beste oplossing.

Wat is je website? Ben wel benieuwd.

Magento Community
Magento Community

Eric74
Jr. Member

Het gaat om een simpele webshop voor diervoer (www.carnivers.nl). Hij staat net online met slecht 1 product lijn. Dat gaat de komende tijd meer worden. We kregen alleen al emails met bestellingen door, dus heb ik er voor gekozen eerst maar de site in de lucht te zetten en continue verder uit te breiden.
Het was wel een steile leercurve met Magento en er moet veel ingeregeld worden, maar dan kan het ook eenvoudig uitgebreid worden. Het enige minpuntje tot nu toe is de onhandige manier om veel producten in 1 keer in te laden. De standaard im/export templates bevatten niet alle info.

Eric

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top