Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Product Details url-rewrite probleem (SOLVED)

damarz
Jr. Member

Total Posts:  15
Beuningen

Onlangs heb ik een enkele modules via Magento Connect geupdate, omdat het systeem aangaf dat er een nieuwere stabiele versie beschikbaar was. Ik was echter totaal vergeten om eerst een backup te maken van mijn huidige systeem.
Stom, want er bleek een probleem te zijn. Wanneer je gaat naar de website http://www.de-vier-jaargetijden.nl dan kan je via categorieën een overzicht van producten zien. Wanneer je echter vervolgens de details van een product wenst te bekijken blijkt dit niet te werken.
Wanneer ik bijv. de pagina http://www.de-vier-jaargetijden.nl/index.php/categorie/badkameraccessoires/primo-handdoekenrek.html wil benaderen dan word ik doorverwezen naar de standaard 404-foutpagina.

Ik heb geprobeerd om via het cache-beheer nog zaken op te lossen, maar helaas hielp een cache refresh niet. Ook het vernieuwen van de catalogus index etc. hielp niet.
Op internet kom ik niet een dergelijk vergelijkbaar probleem tegen en dus ben ik momenteel radeloos. Ik zou niet weten wat ik moet doen.
Wie kan mij helpen????

In afwachting op hulp.

Bij voorbaat dank.
Mvg,
Marcel

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

funk
Jr. Member

Total Posts:  20

Wat voor modules heb je geupdate?

Magento Community
Magento Community

damarz
Jr. Member

Beuningen

Helaas weet ik niet exact welke modules zijn geüpdate. Doordat ik haast had heb ik niet zo goed opgelet.
Van de core zijn volgens mij deze modules geüpdate:
Lib_ZF 1.7.2.4 (stable)
Lib_ZF_Locale 1.7.2.2 (stable)

En van de overige modules:
AsiaConnect_FreeCMS 1.1.4 (stable)

Maar zijn er niet modules die specifiek met SEF of url-rewrite te maken hebben. Mijn eerste gedachte is dat een bestandje corrupt is geraakt.
Ik ben hier echter niet helemaal zeker van, want wanneer ik de orginele doelpad url intyp (bijv. http://www.de-vier-jaargetijden.nl/index.php/catalog/product/view/id/2) dan krijg ik ook de foutmelding.
Dus zowel het orginele doelpad als url-rewrite werkt niet.
Orginele pad: http://www.de-vier-jaargetijden.nl/index.php/catalog/product/view/id/2
SEF: http://www.de-vier-jaargetijden.nl/index.php/merken/lampe-berger/bingo-wit-lampe-berger.html

Ook heb ik iets gelezen over een toevoeging in de .htaccess, maar dit staat bij mij ook correct.
Zie hier het betreffende onderdeel in de .htaccess:

<IfModule mod_rewrite.c>

############################################
## enable rewrites

Options +FollowSymLinks
    RewriteEngine on

## you can put here your magento root folder
## path relative to web root

#RewriteBase /magento/

## workaround for HTTP authorization
## in CGI environment

RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]

## always send 404 on missing files in these folders

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/(media|skin|js)/

## never rewrite for existing files, directories and links

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond 
%{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond 
%{REQUEST_FILENAME} !-l

## rewrite everything else to index.php

RewriteRule .* index.php [L]

</IfModule>

Magento Community
Magento Community

funk
Jr. Member

Misschien kun je de geinstalleerde modules eens een voor een uitzetten via app/etc/modules om te zien welke module dit veroorzaakt.
Heb je Rebuild catalog index al geprobeerd via cache beheer?

Magento Community
Magento Community

damarz
Jr. Member

Beuningen

Helaas he heeft niet mogen baten, ik heb de modules een voor een uitgezet, en geprobeerd of de front-end weer goed functioneerde. Helaas zonder resultaat. Ik weet nog steeds niet welke module de boosdoener is.
Ik had ook al eerder Rebuild catalog index geprobeerd via cache beheer.

Magento Community
Magento Community

funk
Jr. Member

Heb je de modules via de xml file uitgezet <active>false</active> of via het cms? Cache uit staan neem ik aan?
Je zou in je index.php de # weg kunnen voor Mage::setIsDeveloperMode(true); zodat je de echte foutmeldingen kunt zien.

Magento Community
Magento Community

damarz
Jr. Member

Beuningen

Ik heb de modules via de cms uitgezet. En de cache staat inderdaad uit.
Door # weg te halen krijg ik de volgende foutmelding te zien

NoticeUndefined index:  popupImageSize  in /home/devierja/public_html/app/design/frontend/default/default/template/easylightbox/media.phtml on line 13

#0 /home/devierja/public_html/app/design/frontend/default/default/template/easylightbox/media.phtml(13): mageCoreErrorHandler(8, 'Undefined index...', '/home/devierja/...', 13, Array)
#1 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(144): include('/home/devierja/...')
#2 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(176): Mage_Core_Block_Template->fetchView('frontend/defaul...')
#3 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(193): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#4 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#5 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(503): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#6 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(454): Mage_Core_Block_Abstract->_getChildHtml('media', true)
#7 /home/devierja/public_html/app/design/frontend/default/magesupport/template/catalog/product/view.phtml(45): Mage_Core_Block_Abstract->getChildHtml('media')
#8 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(144): include('/home/devierja/...')
#9 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(176): Mage_Core_Block_Template->fetchView('frontend/defaul...')
#10 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(193): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#11 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#12 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Text/List.php(43): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#13 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Core_Block_Text_List->_toHtml()
#14 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(503): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#15 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(454): Mage_Core_Block_Abstract->_getChildHtml('content', true)
#16 /home/devierja/public_html/app/design/frontend/default/magesupport/template/page/2columns-left.phtml(66): Mage_Core_Block_Abstract->getChildHtml('content')
#17 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(144): include('/home/devierja/...')
#18 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(176): Mage_Core_Block_Template->fetchView('frontend/defaul...')
#19 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(193): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#20 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#21 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Layout.php(526): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#22 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(347): Mage_Core_Model_Layout->getOutput()
#23 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Catalog/controllers/ProductController.php(153): Mage_Core_Controller_Varien_Action->renderLayout()
#24 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(376): Mage_Catalog_ProductController->viewAction()
#25 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(248): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('view')
#26 /home/devierja/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(158): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#27 /home/devierja/public_html/app/Mage.php(459): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#28 /home/devierja/public_html/index.php(65): Mage::run()
#29 {main}

Hopelijk kan je hier wat meer mee.

Magento Community
Magento Community

funk
Jr. Member

easylightbox veroorzaakt het probleem.
Ga via FTP naar app/etc/modules/TM_EasyLightbox.xml en wijzig

<active>true</active>
in
<active>false</active>
Nu werkt easylightbox niet meer maar de product pagina zou weer moeten werken.

Het uitzetten van modules via cms werkt niet goed in magento omdat bepaalde bestanden dan toch nog geinclude worden.

Magento Community
Magento Community

damarz
Jr. Member

Beuningen

Geweldig!!! De site werkt weer zoals het moet !!!!
Heel erg bedankt!!!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top