Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Extreem veel bestanden in /media/catalog/product/…

magentovitc
Jr. Member

Total Posts:  1

Wij zijn bezig een webshop te maken voor een klant, na enkele dagen testen blijkt het dat de /media folder bizar groot is.

De shop heeft ca 250 artikelen, zeg dat elk artikel 2 thumbnails heeft, dan kom je op 250x3=750 afbeeldingen, wanneer ik de afbeeldingen tel in de /media folder kom ik op ca 17500.
Per afbeelding staan er soms wel honderden kopieen met de naam afbeelding_1, afbeelding_1_1, afbeelding_1_1_1, enz. We maken gebruik van afbeeldingen met een formaat van 308x308, al met al hebben we het over 4,2GB aan foto’s!

Ik heb geprobeerd deze _1_enz afbeeldingen te verwijderen, daardoor kreeg ik niets meer te zien op de shop (geen afbeeldingen van artikelen).
Het lijkt me toch niet dat iedere webshop zo belachelijk veel files in de /media folder heeft.

Is er een oplossing om Magento er van te weerhouden deze files aan te maken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

ebusinesssolutions
Jr. Member

Total Posts:  1

Hi,

wij hebben hier ook last van, is er een oplossing?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top