Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Prijs van concurrenten

ufeg02
Jr. Member

Total Posts:  8

Bestaat er een extension waarmee ik per product de prijzen van mijn concurrenten kan per product kan tonen?

Zo moeten mijn klanten de prijzen makkelijk kunnen vergelijken.

http://www.fokkido.com/4835-PLAYMOBIL-Zwarte-Drakenburcht/nl/product/17465/

Daar wordt dat gebruikt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

1XL-design
Member

Total Posts:  47
Ibiza

Zo’n module is voor 99% zeker zelf geschreven. Je moet in elk geval de data van de concurerende site afhalen en dan ook nog hopen dat ze de plaats van de data niet tussentijdswijzigen. Een standaard extension is er naar mijn weten in elk geval niet voor.

Magento Community
Magento Community

1XL-design
Member

Total Posts:  47
Ibiza

Zo’n module is voor 99% zeker zelf geschreven. Je moet in elk geval de data van de concurerende site afhalen en dan ook nog hopen dat ze de plaats van de data niet tussentijdswijzigen. Een standaard extension is er naar mijn weten in elk geval niet voor....

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Ik betwijfel of er hier sprake is van een maatwerk module die automatisch de prijzen van de sites afhaalt. Allereerst moet de concurrent hier toch de nodige data voor beschikbaar stellen (tenminste, als je dit écht goed wilt doen), en dat lijkt me niet het geval. Bovendien is de data helemaal niet up-to-date, zo blijkt ook als je een bezoekje brengt aan Bol.com http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/playmobil-zwarte-drakenburcht-4835/1004004007094929/index.html.

Waarschijnlijk heeft de merchant bij het aanmaken van de producten zelf handmatig de prijzen van de concurrenten ingevuld. Dat lijkt veel werk, maar als je verder kijkt en ziet dat dit alleen bij de duurdere producten gedaan is, dan valt het wel mee.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ik had in osCommerce precies zo’n module gebouwd die een zelf-aangegeven aantal concurenten op een bepaald interval spidert en de prijzen ervan af haalt. Ik kreeg dan een alert als het lager dan de onze was. Dat was toen nog maar weinig shops een feed postten.

Als je een feed url hebt gevonden, wat soms kan via de robots file of als je de cms herkent, gewoon intypen, dan is het uiteraard een stuk makkelijker.

Ik heb mijn implementatie uiteindelijk opgedoekt omdat er inderdaad te veel aan geleuteld moest worden om die spider de juiste prijzen te laten blijven vinden. Met een groeind aantal concurrenten toen werd dit ook exponentieel moeilijker. De voordelen wogen er niet tegen op.

Iets makkelijker zou zijn om de prijsvergelijkingswebsites te scrapen (of RSS gebruiken als ze dat aanbieden) maar dan heb je vaak nog niet al je concurrenten.

Wij hoeven tegenwoordig niet meer op prijs te concurreren dus ik ga het zeker niet over porten naar Magento.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top