Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Nyhedsbrev udsendelse

loevstroem
Jr. Member

Total Posts:  18

Kære magento eksperter,

Idet jeg forsøger at udsende et nyhedsbrev bliver udsendelsen placeret i køen til evig tid. Der er valgt dato for afsendelse.

Hvad kan være årsagen til dette?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

loevstroem - 09 November 2009 07:38 AM

Kære magento eksperter,

Idet jeg forsøger at udsende et nyhedsbrev bliver udsendelsen placeret i køen til evig tid. Der er valgt dato for afsendelse.

Hvad kan være årsagen til dette?

Det er typisk fordi din cron.php ikke køres.

Sæt et cronjob op til at kalde /cron.php fx. hvert 5. minut, eller benyt evt. et webhotel hvor den køres automatisk.

Se denne artikel for mere info

God vind med shoppen!

Magento Community
Magento Community

casperbolsen
Member

Total Posts:  34

Hey

Ja så er jeg endt i samme situation, jeg har været inde og ændre i /app/code/core/Mage/Newsletter/etc/config.xml så den køre hvert minut. Har også være inde og kigge i min cron.php men kan ikke se hvad jeg skal gøre derinde? Skal jeg tilføje fjerne noget?

Mvh

Casper

Magento Community
Magento Community

casperbolsen
Member

Total Posts:  34

Så har jeg fået mit problem løst, viste sig at jeg skulle have min host udbyder til at sette et cronjob smile

Mvh
Casper

Magento Community
Magento Community

loevstroem
Jr. Member

Jeg har været en smule langsom om at respondere, eftersom jeg har været travl med andre ting. Beklager.

Desværre har jeg endnu ikke fået det til at virke. Jeg kører cronjob.php manuelt, men 15 minutter senere ligger alle nyhedsbreve stadig urørt i nyhedsbrevskøen. Hvad kan være årsagen til dette?

Al feedback er velkommen..

Magento Community
Magento Community

loevstroem
Jr. Member

Jeg har nu fÃ¥et den til at skifte status til “Sent” pÃ¥ mine queued newsletters. Desværre kommer disse aldrig frem. Er der nogen som har oplevet lign. problemer pÃ¥ en Gigahost server?

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

loevstroem - 21 November 2009 11:41 AM

Jeg har nu fÃ¥et den til at skifte status til “Sent” pÃ¥ mine queued newsletters. Desværre kommer disse aldrig frem. Er der nogen som har oplevet lign. problemer pÃ¥ en Gigahost server?

Det er gigahost vel nærmest til at svare på, men noget tyder på at det også var et issue for et par uger siden:

gigahost smtp nede

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Total Posts:  374
Denmark

ER ret ny it det her cronjob halløj ( læs hel ny i det smile )

Men har fået lavet et nyhedsbrev, sat det til at skulle sende, kørt cron.php manuelt. Men nyhedsbrevet er stadig ikke sendt?.

Men ønsker nok også en mere overordnet hjælp/indsigt her. For der må da være noget mere jeg skal sætte op ikke?

Det er vel ogsÃ¥ via Cronjob’s at mails som mail ved prisændringer, mails ved pÃ¥ lager igen ovs, kører. Eller har jeg helt forkert fat pÃ¥ det hele?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top