Magento Forum

Aangepaste voorraad weergave

do_vos
Jr. Member

Total Posts:  1

We lopen tegen een probleem aan waarvan ik hoop dat iemand ons verder kan helpen. Het betreft de weergave van voorraad van een product waarbij de opties (bijv. maat s/m/l) niet in de pulldown moeten worden weergegeven maar zoals op deze pagina: http://www.mantel-bikeparts.nl/assos-igfalkenzahn

++++ De omschrijving ++++

Het scenario is als volgt: op de detailpagina van een configureerbaar product verschijnt nu (standaard Magento functionaliteit) een dropdown met daarin alle opties die ‘saleable’ zijn. Varianten van dat product die nu uitverkocht/niet beschikbaar zijn, zijn nu (ook standaard Magento functionaliteit) simpelweg niet meer in die dropdown zichtbaar. De bedoeling is dat in plaats van een dropdown er een tabel komt (met radio buttons) die alle productvarianten (dus ook uitverkocht) toont. Wanneer een product niet ‘saleable’ is moet er een levertijd (een nieuw toe te voegen veld/attribuut?) getoond worden.

Eigenlijk iets heel eenvoudigs, maar zowel een collega als ikzelf kunnen het niet vinden in de wirwar van bestanden die Magento rijk is. We komen zo ver dat we het bestandje hebben gevonden waar de dropdown wordt gegenereerd (app/design/frontend/xxx/default/template/catalog/product/view/type/options/configurable.phtml), maar daar wordt een JSON array door een Javascript functie gehaald en daar lopen we vast.

+++++++++++++++++++++

Ik hoop dat iemand ons in de juiste richting kan sturen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

webshops4all
Jr. Member

Total Posts:  9
Rosmalen, The Netherlands

Je kan instellen dat producten die niet op voorraad zijn toch worden getoond in de configuratie backend van Magento. System->Configuration->Inventory

Voor je vraag over de levertijden heb ik een module geschreven die automatisch de levertijd aanpast op basis van de voorraadstatus: http://www.webshops4all.nl/shop/magento-modules/multiple-delivery-times.html

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top