Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Product Afbeeldingen Optimaliseren

grotius
Jr. Member

Total Posts:  1

Beste allemaal,

Graag zou ik de afbeeldingen van mijn productpagina’s optimaliseren. Aan de ene kant wil ik een snelle, toegankelijke, website. Aan de andere kant zijn productafbeeldingen de belangrijkste trigger om producten te verkopen.

Achtergrond webwinkel:
- Een galerie voor moderne kunst
- Voor de productpagina maak ik gebruik van Cloudzoom
- Per product zijn er vijf a zes afbeeldingen beschikbaar.
- Bij elk van deze afbeeldingen bestaat de mogelijkheid om in te zoomen met Cloudzoom (staat ingesteld op 1024).
- De website kent een ‘responsive mode’. 

Vraag: wat zou de optimale resolutie voor productafbeeldingen kunnen zijn? 
Vanzelfsprekend is er geen eenduidig antwoord op deze vraag te geven. Zelf dacht ik aan 1024 bij 786. De bestandsgrootte mag maximaal 200kb bedragen. Cloudzoom staat ook ingesteld op 1024 zodat er geen ‘upscale’ van de afbeeldingen plaatsvind.

Vraag: Bestaat er een extension waarbij je aparte images kan uploaden (small, thumbnail en een derde grootte variant voor de cloudzoom)? 
Een kleine toelichting: stel ik kies vijf afbeeldingen van 1024 bij 786 waaronder één “base image”. Magento maakt van deze afbeeldingen kleinere varianten (thumbnail en small image). Volgens mij treed er door de verkleining kwaliteitsverlies op. Dit verlies kan ik compenseren door zelf het gewenste formaat up te loaden.

Huidige ‘work flow’ voor de afbeeldingen in mijn webshop
- Afbeeldingen corrigeren in Lightroom (kleur, uitsnede etc). Opslaan als PSD
- Afbeeldingen verwerken met Adobe Fireworks (van psd -> jpg kwaliteit op 60). Zo blijven de bestanden onder de 200kb
- Afbeeldingen ‘optimaliseren’ via de website: http://smush.it.
- Hernoemen van de bestanden en toevoegen via de admin van magento.

Welke workflow gebruiken jullie voor de productafbeeldingen?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top