Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Validare campo “special to date” come datetime

BBrizzio
Jr. Member

Total Posts:  9
salò, Brescia, Italy

Salve a tutti,

avrei la necessità di modificare la validazione o comunque come viene filtrato il campo special_to_date in modo che non mi tronchi la parte time.
Ovvero nel campo special_to_date vorrei inserire valori datetime “22/12/2009 13:05:00”.

Ho visto che Magento tratta già tutte le date come datetime, quindi sul database il campo è già datetime.
In qualche punto del codice però Magento trasforma “22/12/2009 13:05:00” in “22/12/2009” e poi sul db viene salvato “2009-12-22 00:00:00”

Avrei bisogno per favore che qualcuno mi dicesse in quale file Magento riceve i valori che arrivano dalla form di modifica prodotto e li trasforma prima di mandarli al db.

Please help grin

Fabrizio

Image Attachments
campo datetime per special to date.png

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

NoStress Commerce.
Jr. Member

Total Posts:  6

BBrizzio - 26 October 2009 02:09 AM

Salve a tutti,

avrei la necessità di modificare la validazione o comunque come viene filtrato il campo special_to_date in modo che non mi tronchi la parte time.
Ovvero nel campo special_to_date vorrei inserire valori datetime “22/12/2009 13:05:00”.

Ho visto che Magento tratta già tutte le date come datetime, quindi sul database il campo è già datetime.
In qualche punto del codice però Magento trasforma “22/12/2009 13:05:00” in “22/12/2009” e poi sul db viene salvato “2009-12-22 00:00:00”

Avrei bisogno per favore che qualcuno mi dicesse in quale file Magento riceve i valori che arrivano dalla form di modifica prodotto e li trasforma prima di mandarli al db.

Please help grin

Fabrizio

Hello,

may ask you how did you achive this solution?

I’m trying to add time to input and calendar, but without success :-(

Thanks a lot!

Jaromir

Magento Community
Magento Community

Polo Magento
Jr. Member

Total Posts:  21

I’ve found a solution if you want to add hours and minutes to special_from_date and special_to_date. Not clean at all, but not very complex, and it works.

If someone is interested, mail me or answer to this thread.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top