Call-back icon  Sales: Call 877.832.5289 (N America)|310.295.4144 (International)

Magento

eCommerce Software for Online Growth

Magento Forum

Page 1 of 5
Nederlandse Magento sites ?

cosmetics
Jr. Member

Total Posts:  18
The Netherlands

Zijn er Nederlandse webwinkels die Magento al gebruiken ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Signature 

Morgen is het verleden van de toekomst !

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  110

morgen of zaterdag gaan we live

de test site staat nu op www.loopfietsjessite.nl

hij is gemaakt in India

voor vragen mag je altijd mailen

Magento Community
Magento Community

matthijs
Jr. Member

Total Posts:  2

Wij willen ook gaan overstappen van OsCommerce naar Magento, maar er zijn nog een hoop dingen die moeten worden toegevoegd en moeten worden verbeterd voordat ik besluit om om over te stappen. Ik denk dat dit pas na de zomer of tegen het eind van het jaar gaat gebeuren.

Magento Community
Magento Community

Gui
Sr. Member

Total Posts:  219

Hoi Turnon, mooi begin die site. Die footer links. Wijzen die weer naar pagina’s die zijn aangemaakt in Magento zelf (admin side)?

edit:

ik ben magento nu intensief aan het verkennen en hoop in de zomer over te stappen. Maar misschien al eerder. Het enige wat voor mij mist is: iDeal en het mag wel een tikje sneller.

Matthijs wat mis jij er nog in? Ben wel benieuwd ik stap ook over van Osc en misschien zie ik een aantal zaken over het hoofd die wel belangrijk zijn.

groet,

Magento Community
Magento Community

cosmetics
Jr. Member

Total Posts:  18
The Netherlands

Turnon,

Je site begint er al aardig op te lijken.  Gaat de communicatie met je webdesigner uit India goed ?

Ik heb zelf wat mindere ervaringen met ontwikelaars uit dit land. Het werktemp lag (te) hoog. Dit klinkt misschien vreemd
maar ik had het gevoel dat men het project snel af wou raffelen zodat men weer aan de volgende opdracht (=dollars) kon beginnen.

Ik werk nu samen met iemand uit Servie, Dit is een vakman optima forma die voor mij een aantal Joomla sites gebouwd heeft.
Helaas is hij (nog niet) bekend met Magento.

Signature 

Morgen is het verleden van de toekomst !

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Al mijn projecten lopen via rentacoder.com (in mijn ogen de beste site voor outsourcing)
1. je plaatst een project
2. maakt een keuze uit de coders
3. je betaald en het geld gaat in escrow
4. coder wordt pas betaald nadat het project volgens de van te voren specificaties is opgeleverd binnen de gestelde termijn.
(en gebeurd dat niet , volgens de specificaties , kun je arbitrage aanvragen ,) maar het gaat iets te ver om dat hier uit te leggen.

Het vraagt veel communicatie maar dat wist ik van te voren, omdat magnento ook nieuw voor mij is en ik elke nieuwe dingen ontdek
Het probleem met India is dat ze niet testen. Ze programmeren het en dan denken ze dat het werkt en dat is

Voor mijn volgende project doe ik het als volgt.

1.Ik laat door een coder een mijn hele ontwerp maken , dus alle pagina’s en de mogelijke varianten daarin. (kosten hooguit )$ 50,--
2, Ik stuur het ontwerp naar India en laat het daar maken.
3. Ik laat het ze ze testen
4. En als alles voor 90 % klaar is kijk ik er pas naar

Mijn handicap is dat ik geen technische kennis heb , ik weet alleen hoe ik het wil hebben.

En met een aantal toekomstige projecten o.a. TNT integratie, review manager ( de klant na xxx dagen een reminder sturen voor het afgeven van een review) kan dit een probleem worden.
Bovendien zie ik het als mijn taak om de wijzigingen beschikbaar te stellen aan de community zodat uiteindelijk een beter product ontstaat.

Wanneer er iemand is die zich geroepen voelt om samen te werken (jij de communicatie met India , ik financier het projec)t Graag een PM

De huidige site heeft mij $ 375,-- dollar (240 euro) gekost maar de coder heeft al aangeven dat hij het iets te krap gecalculeerd had.

als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel

Wanneer er iemand is

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

@ gui

we hebben een footer static block aangemaakt en daarin links opgeneomen naar andere paginas een beetje omslachtig maar MG werkt nog niet met sub menus

Magento Community
Magento Community

matthijs
Jr. Member

Total Posts:  2

Gui - 11 April 2008 02:01 AM

Hoi Turnon, mooi begin die site. Die footer links. Wijzen die weer naar pagina’s die zijn aangemaakt in Magento zelf (admin side)?

edit:

ik ben magento nu intensief aan het verkennen en hoop in de zomer over te stappen. Maar misschien al eerder. Het enige wat voor mij mist is: iDeal en het mag wel een tikje sneller.

Matthijs wat mis jij er nog in? Ben wel benieuwd ik stap ook over van Osc en misschien zie ik een aantal zaken over het hoofd die wel belangrijk zijn.

groet,

Ik mis nog vooral de snelheid in Magento 1.0, een goede iDeal oplossing, TNT verzending en een goede import voor OsCommerce producten. Ik ga er zelf ook wel wat aan sleutelen maar hiervoor wil ik het eerst goed leren kennen voordat ik ga overstappen. Maar Magento biedt wel meer mogelijkheden voor de toekomst die ik in OsCommerce mis. Zoals de Layerd Navigatie, Compare, goede SEO links en nog een hoop meer.

Ik ben erg benieuwd wat magento gaat bieden voor de toekoms, en ik ga ook zeker overstappen. Maar eerst moet het nog wat meer worden glad gestreken.

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

footer links zijn inderdaad links naar cms pages

Wat betreft de snelheid , ik ben absoluut niet technisch en wil dat ook niet worden. mijn core business is het verkopen van zoveel mogelijk producten.

Maar ik heb wel wel een vraagje over.

Wat is de rol van de webhoster in het geheel ?

Maakt het uit wat voor een hostingpakket ik neem of geeft een virituele server meer snelheid.

Heeft iemand daar ervaring mee ?

Magento Community
Magento Community

Gui
Sr. Member

Total Posts:  219

Tnx Matthijs, zitten we zo’n beetje op dezelfde lijn.

@ turnon
Snelheid is belangrijk als je veel wil verkopen. Want wie wil er 20 seconden wachten voordat een pagina geladen is. Dat is een veelgehoorde opmerking op het forum. Nu moet ik zeggen dat de websites die ik tot nu heb gezien goed laden. Maar misschien heb ik geen doorsnee internetverbinding. (Jouw website laad bij mij ala minute)

Heel belangrijk voor de snelheid van de server is het aantal mensen dat er een website hebben draaien. Afhankelijk van je hoster kunnen dat er bij Shared hosting een paar honderd zijn en bij semi-shared 10-20. Over een VP Server durf ik niet zoveel te zeggen, echt geen ervaring mee. De hoeveelheid RAM die beschikbaar is voor de database is belangrijk.

Maar er zijn ook bepaalde instellingen op de server icm MySQL die het verwerken van alle data sneller maken. Of je hoster dat wil instellen...? Met een VPS of Dedicated server kan je dat natuurlijk helemaal zelf bepalen. Zoek maar eens op: performance op deze site dan zijn er een aantal links die er wat dieper op ingaan.
Hostingpakket maakt dus niet zoveel uit, wel de server waarop het zich bevindt.

Magento Community
Magento Community

daanlib
Jr. Member

Total Posts:  8

turnon - 14 April 2008 01:07 AM

footer links zijn inderdaad links naar cms pages

Wat betreft de snelheid , ik ben absoluut niet technisch en wil dat ook niet worden. mijn core business is het verkopen van zoveel mogelijk producten.

Maar ik heb wel wel een vraagje over.

Wat is de rol van de webhoster in het geheel ?

Maakt het uit wat voor een hostingpakket ik neem of geeft een virituele server meer snelheid.

Heeft iemand daar ervaring mee ?

Turnon, in vergelijking met mijn (local) magento webshop, is jouw winkel erg snel. Mag ik vragen wat voor hosting je nu hebt?

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Dat is fijn pm te horen dat hij zo snel is

Ik host mijn site bij jronline.nl en heb pakket H5 (kosten € 2,50 per maand) en ik ga hem binnekort upgraden naar een VDS
http://www.jronline.nl/virtual-dedicated-server (VDS 8)

Magento Community
Magento Community

altec
Jr. Member

Total Posts:  1

Ik krijg momenteel enkel dit te zien als ik je website wil bekijken: Apache is functioning normally
Hopelijk ben je hiervan op de hoogte…

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

hij is verhuisd naar de www.loopfietsjeswinkel.nl

Magento Community
Magento Community

iDave
Member

Total Posts:  33

Kan er eens iemand uit Nederland een snelheidsimpressie geven van onze shop (standaard uiterlijk voorlopig):
http://77.241.83.35/dave/magento/index.php/

Magento Community
Magento Community

dborneman
Jr. Member

Total Posts:  16

De website laad bij mij opvallend snel echter is het vaak het toevoegen van producten aan het winkelmandje dat vrij traag gaat. Ik kan dit helaas niet testen omdat je de functie bestellen als gast waarschijnlijk hebt uitstaan, je moet je dan eerst registreren voordat je iets in je winkelmandje kan doen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top
Page 1 of 5

Sales: Call 877.832.5289 (North America) 310.295.4144 (International)
© Copyright 2008 Varien. Magento, eCommerce software, is a trademark of Irubin Consulting Inc. DBA Varien
Privacy Policy|Terms of Service
Magento Community Count
53145 users|453 users currently online|107145 forum posts