Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problem vid installation

pmg67
Jr. Member

Total Posts:  28
Sveg, Sweden

Detta meddelande dyker upp efter att jag angett databasinformationen?

Error in file: “/srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Sales/sql/sales_setup/mysql4-upgrade-0.9.26-0.9.27.php” - Warning: set_time_limit() has been disabled for security reasons in /srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Sales/sql/sales_setup/mysql4-upgrade-0.9.26-0.9.27.php on line 28
Trace:
#0 /srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(292): Mage::exception(’Mage_Core’, ‘Error in file: ...’)
#1 /srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(179): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_modifyResourceDb(’upgrade’, ‘0.9.26’, ‘0.9.38’)
#2 /srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(146): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_upgradeResourceDb(’0.9.26’, ‘0.9.38’)
#3 /srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(121): Mage_Core_Model_Resource_Setup->applyUpdates()
#4 /srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Config.php(263): Mage_Core_Model_Resource_Setup::applyAllUpdates()
#5 /srv/www/skohornet.se/www/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(263): Mage_Core_Model_Config->init(Array)
#6 /srv/www/skohornet.se/www/app/Mage.php(434): Mage_Core_Model_App->init(’’, ‘store’, Array)
#7 /srv/www/skohornet.se/www/app/Mage.php(455): Mage::app(’’, ‘store’, Array)
#8 /srv/www/skohornet.se/www/index.php(65): Mage::run()
#9 {main}

Vad har gått fel?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

denswe
Jr. Member

Total Posts:  4

Har du testat att din server klarar alla kraven Magento har?

Kör gärna testfilen annars.

http://www.magentocommerce.com/knowledge-base/entry/how-do-i-know-if-my-server-is-compatible-with-magento

Magento Community
Magento Community

pmg67
Jr. Member

Sveg, Sweden

Detta är det svar jag får när jag kör testfilen.
Den mySQL-server som körs på min server är mySQL 5.0.51, förstår inte varför den tror att den är äldre än 4.1.

Your server does not meet the following requirements in order to install Magento.
The following requirements failed, please contact your hosting provider in order to receive assistance with meeting the system requirements for Magento:

* You need MySQL 4.1.20 (or greater)

The following requirements were successfully met:

* You have PHP 5.2.0 (or greater)
* Safe Mode is off
* You have the curl extension
* You have the dom extension
* You have the gd extension
* You have the hash extension
* You have the iconv extension
* You have the mcrypt extension
* You have the pcre extension
* You have the pdo extension
* You have the pdo_mysql extension
* You have the simplexml extension

Magento Community
Magento Community

denswe
Jr. Member

Total Posts:  4

Kolla om denna tråd kanske hjälper dig.

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/18361/#t63241

Magento Community
Magento Community

pmg67
Jr. Member

Sveg, Sweden

Jag gjorde som det föreslogs i tråden utan att komma något längre? jag förstår inte problemet, servern har vad som krävs men det fungerar ändå inte ens att installera?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top