Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Sales email belandt direct in Spam bij Gmail

Tonitobleroni
Member

Total Posts:  40

Hoewel alles voorheen prima werkte, belanden sales emails die naar de klant gaan direct in de spam folder van de klant als hij Gmail gebruikt. Ik heb al een SPF record toegevoegd, maar zonder resultaat. Het lijkt ook alsof het probleem opeens is ontstaan; volgens mij werkte het ook bij Gmail uitstekend voorheen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
PS: ik heb deze vraag afgelopen week ook op het internationale forum gesteld, maar helaas geen reactie ontvangen. Als ik een oplossing vind, dan post ik die uiteraard in beide fora.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

wat ik wel eens heb gehad is dat de server op een blacklist kwam.Dan heb je dit probleem dus ook.
Vraag aan je hoster of dit het geval is.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ja, je kunt zelf ook de verschijdene blacklists afzoeken op jouw IP. Misschien heb je een ander script erop wat open is en misbruikt wordt.

Ik heb ook eens by AOL aan moeten vragen om van hun block list af te komen. Google zal ook wel zoiets hebben.

Het kan ook aan de inhoud van je mails liggen natuurlijk. Ik weet niet wat je verkoopt maar misschien kun je een algemene paragraaf spam-ongevoelige tekkst aan de mails toevoegen om de spamgevoelige andere tekst wat uit te balanceren.

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Hoi,

Het kan ook gebeuren wanneer je verzend ip geen rDNS record heeft.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top