Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

iDEAL Internetkassa handleiding + nieuwe module

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Hallo allemaal,

na mijn eerdere handleiding voor iDEAL Advanced, nu ook een handleiding voor iDEAL Internetkassa. Ik heb daarvoor een gratis community module ontwikkeld: Morningtime Internetkassa

De module is geschikt voor:

- Rabo Internetkassa
- ABN AMRO Internetkassa
- ING Bank / The Way You Pay (TWYP)
- Fortis Bank / NEOS Solutions
- Ogone

En ook bedoeld voor zogenaamde “iDEAL Only” kassa’s. (Deze gebruiken allemaal dezelfde software van Ogone.)

Met deze kassa’s kunt u betalen met tig dozijn betaalmethodes (zie onderaan voor overzicht).

== 1. INSTALLATIE MAGENTO ==
Installeren via Magento Connect. Refresh cache en opnieuw inloggen in admin. Bekijk de instellingen op Systeem > Configuratie > Betaalwijzen > Internetkassa.

De volgende instellingen wijzigen:

- Enabled: Yes
- Test mode: Yes
- Issuer: kies uw bank / systeem
- Currency: kies uw munteenheden
- PSPID: uw pspid van uw bank / systeem (ontvangen per email)
- Language: kies transactie taal
- Payment methods: selecteer uw betaal opties, bijvoorbeeld iDEAL, VISA, Mastercard
- Order status: in afwachting

== 2. UW INTERNETKASSA DASHBOARD ==

Ik heb screenshots toegevoegd voor de juiste instellingen!

- login op uw test account van uw provider (bijvoorbeeld via https://i-kassa.rabobank.nl/ncol/test/)
- activeer alle gewenste betaalmethoden, bijv. iDEAL en VISA (vraag hulp bij bank)
- Ga naar ”technische informatie”:

Tabblad Algemeen:
- Standaard operatie: “Verkoop”
- Verwerking transacties: “Altijd online”

Tabblad Data en herkomst:
- Url van de pagina is http://www.uwdomein.nl/ - u kunt meerdere opgeven voor meerdere sites
- SHA1In versleuting: verzin een sterk wachtwoord. Opgelet: voer dit SHA1PASS wachtwoord ook in op de configuratie pagina in Magento. Deze moet identiek zijn!

Tabblad Transactiefeedback
- Urls leeg laten (loopt al via shop)
- “ Ik wil transactie feedback parameters” aanvinken
- SHA1OUT versleuteling: voer precies hetzelfde wachtwoord in als bij SHA1IN bij tabblad data en herkomst.

N.B.: Als ik bepaalde instellingen niet noem, dan daar niks veranderen, of heel goed de uitleg lezen wat het doet. Eigen risico wink

U bent nu klaar om te testen. Indien alles werkt, dan kunt u het productie account activeren (in Magento en ook op het internetkassa dashboard). Alle instellingen van test overzetten.

== COMMERCIELE HULP ==
Voor commerciele hulp bij installaties, stuur een email naar info@morningtime.com.

== Ondersteunde BETAALMETHODEN ==
- iDEAL, PayPal, Wallie

- Credit Cards: CB, AIRPLUS, American Express, Aurora, Aurore, Cofinoga, Dankort, Diners Club, JCB, Maestro UK, MasterCard, Solo, UATP, VISA

- Web Money: NetREserve, UNEUROCOM,

- Internetbankieren: CBC Online, CENTEA Online, Dexia Direct Net, eDankort, EPS, iDEAL, ING HomePay, KBC Online, PostFinance Debit Direct, PostFInance yellownet, Direct Debits DE, NL

- Offline: Acceptgiro, Bank transfer, Payment on Delivery

- Micro & mobile: MiniTix, TUNZ

Image Attachments
screenshot-1.jpgscreenshot-2.jpgscreenshot-3.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

sn1pereagle
Jr. Member

Total Posts:  27

Hallo,

Hartstikke bedankt voor de heldere uitleg.. alleen hij werkt niet wanneer ik een sha1pass instel.

Ik gebruik internetkassa van ABN Amro met alleen IDeal.

en wanneer ik de hashes vergelijk in de header en een gegenereerde dan komen deze inderdaad niet overeen.. ik weet niet of dat klopt..

maar ik heb daadwerkelijk op 3 plaatsen het juiste wachtwoord gebruikt en precies de instellingen zoals in jou bijlages..

dus misschien iets veranderd bij ABN?

Het werkt nu in iedergeval zonder sha1pass..

alvast bedankt.

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Total Posts:  125

Deze module werkt bij mij alleen heb 1 probleem.

Wanneer ik een testbetaling uitvoer en dan bij de ideal issuer ben gekomen kun je op SUCCES klikken, wanneer ik dat doe kom ik op een pagina terecht met een foutmelding:

Geen betaalmethode gevonden voor deze order!

Ik hoop dat het iets kleins is, ik kom er iig niet uit.
Is er iemand die weet wat ik kan doen hieraan?

#EDIT#

Ik heb net de ogone module geinstalleerd en dit werkt wel.
http://tinyurl.com/2cc9mkt

Magento 1.4.1.0 - ABN ideal only internetkassa.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top