Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Ontbrekende Extension in Magento Connect

Asjer Querido
Jr. Member

Total Posts:  6

Ik ben nieuw op het gebied van Magento. Bij installatie kwam ik erachter dat er toch wel een verschil zit in een standaard upload-via-ftp installatie of de SSH installatie. Na het installeren via SSH, zag ik een waslijst aan onderdelen in de Magento Connect pagina, terwijl deze via een FTP installatie de Magento Connect pagina leeg was.

Bij de volle Magento Connect pagina (SSH installatie), kwamen nieuwe installaties van modules niet op de Magento Connect pagina, terwijl dit wel bij de FTP manier het geval was.

Ik begrijp best het principe, dat bij de SSH manier alle core bestanden als Extensions worden geïnstalleerd. Erg handig omdat je dan zo ook makkelijk Magento kan updaten, maar erg vervelend dat extra Extensions niet in het lijstje komt te staan.

Hoe is dit op te lossen, of stel ik nu een ongelooflijk domme vraag....?!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Zit er niet een “update” functie in Magento Connect? Dan wordt het ververst. Desnoods eerst het bestand /downloader/pearlib/pear.ini verwijderen.

Magento Community
Magento Community

Asjer Querido
Jr. Member

Total Posts:  6

Die update functie doet niks bijzonders… Wat is het bestand pear.ini precies?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

even naar de Magento connect manager gaan en deze opdracht invoeren: magento-core/Mage_All_Latest

alle pakketten worden geïnstalleerd en zichtbaar in de manager.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top