Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Google Analytics

Asjer Querido
Jr. Member

Total Posts:  6

Wat is de beste manier om meerdere Google Analytics accounts te integreren in Magento?

Is er een toegevoegde waarde (afgezien van gemak) om de GA code te pakken in het Google API gedeelte van de Back-End? Of kun je de code net zo goed plaatsen in de header/footer?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

adpruys
Jr. Member

Total Posts:  10

Ik heb de indruk dat de code plakken in de backend niet werkt. Ik zie dit in de broncode van de pagina

</script>
<script type="text/javascript\">
//<![CDATA[
var pageTracker = _gat._getTracker("hier de code");
pageTracker._trackPageview("/magento/");
//]]>
</script>
<!-- END GOOGLE ANALYTICS CODE -->

De site staat nu nog in een submap op een bestaande site maar in google analytics zie ik geen pageviews terwijl ik toch al vaak de paginas bekeken heb en enkele anderen ook. Ik ga het er dus uithalen en in de footer plakken

Magento Community
Magento Community

Asjer Querido
Jr. Member

Total Posts:  6

Dus je gebruikt eentje in de Google API en eentje in de footer?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

In je admin kan je per website/store view je Google Analytics tracker nummer invoeren. Onder Google Api. De rest gaat vanzelf.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top